اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 200 امدادگر خواهر در جمعیت هلال‌احمر خرسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 222 امدداگر و نجات‌گر خواهر در قالب 39 تیم در جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 200 امدادگر خواهر در جمعیت هلال‌احمر خرسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا عارف‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه اردوی توان‌افزایی کوهپیمایی امدادگران و نجاتگران خواهر جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: کسب تجربه و پوشش امدادی حوادث طبیعی و غیرطبیعی گذشته بر لزوم حضور امدادگران و نجاتگران زن در کنار مردان امدادی تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی در حال حاضر 222 امدادگر و نجاتگر خواهر مشغول به فعالیت هستند، اذعان داشت: این تعداد امدادگر در 39 تیم تخصصی در جمعیت هلال‌احمر به ارائه خدمات امدادی می‌پردازند.

نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف هلال‌احمر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر نقش‌آفرینی می‌کنند.

عارف‌زاده با بیان اینکه حضور زنان در صحنه‌های حادثه امری ضروری و بسیار مهم است، متذکر شد: حضور بانوان امدادگر در صحنه حادثه برای کمک به زنان و کودکان حادثه دیده برای ایجاد شرایط مناسب روحی به آسیب‌دیدگان امری ضروری است.

این مسئول عمل به موازین دینی و شرعی را عامل دیگری برای گسترش تیم‌های عملیاتی بانوان امدادگر برای حضور در صحنه حوادث دانست و افزود: شرکت بانوان در کلاس‌های آموزشی هلال‌احمر امری واجب است.

وجود 11 تیم اسکان اضطراری خواهر در جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از وجود 11 تیم اسکان اضطراری خواهران بهره‌مند هستند، متذکر شد: تعداد 10 تیم تخصصی آوار، هفت تیم امداد جاده‌ای،  هفت تیم حمایت روانی و چهار تیم تخصصی پیش بیمارستانی خواهر آماده حضور در صحنه‌های احتمالی حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.

عارف‌زاده از اردوی توان‌افزایی کوهپیمایی خواهران خبر داد و خاطر نشان کرد: این اردو در ارتفاعات باقران بیرجند برگزار شد.

وی متذکر شد: هدف از برگزاری این اردو افزایش آمادگی هر چه بیشتر بانوان امدادگر و ایجاد روحیه نشاط در بین امدادگران و نجاتگران است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: در این اردو 38 نفر از امدادگران و نجاتگران خواهر هلال احمر خراسان جنوبی شرکت داشتند.

انتهای پیام/69008/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول