اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌‌ عامل هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

استقرار 16 پایگاه امدادرسانی جاده‌ای در خراسان جنوبی

مدیرعامل هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی گفت: 16 پایگاه امدادرسانی جاده‌ای با الحاق شهرستان طبس فعالیت می‌کنند و راه‌اندازی هفت پایگاه دیگر در دستور کار قرار دارد.

استقرار 16 پایگاه امدادرسانی جاده‌ای در خراسان جنوبی

محمد‌رحیم شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: برای امداد تابستانه در سطح استان پایگاه‌های ثابت هلال‌ احمر به صورت 24 ساعته فعال هستند.

وی ادامه داد: سامانه 147 جمعیت هلال ‌احمر به صورت شبانه‌روزی در تمام نقاط استان و هر جایی که تلفن همراه آنتن دهد آماده است تا خدمات امدادی را به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده برساند.

پایگاه‌های امدادرسانی در خراسان جنوبی به 23 پایگاه می‌رسد

مدیر عامل هلال ‌احمر خراسان‌جنوبی ابراز داشت: در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مردم، شش پایگاه امداد جاده‌ای ثابت علاوه بر پایگاه‌های موجود در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که تا پایان امسال به مدار خدمت‌رسانی و امدادرسانی اضافه می‌شود.

شهریاری از راه‌اندازی پایگاه امدادرسانی نای‌بند شهرستان طبس خبر داد و گفت: راه‌اندازی این پایگاه از اعتبارات سال جاری است که با راه‌اندازی این پایگاه، پایگاه‌های سطح استان به 23 پایگاه می‌رسد.

وی در ارتباط با پایگاه‌های جمعیت هلال ‌احمر استان، بیان داشت: تعداد 16 پایگاه امدادرسانی با الحاق طبس فعال هستند و تعداد هفت پایگاه در دستور کار قرار دارد.

خراسان جنوبی پیشتاز در امر امدادرسانی در مقایسه با سایر استان‌ها

این مسئول با بیان اینکه پایگاه هلال‌ احمر نسبت به رسیدن به سر صحنه تصادفات نسبت به دیگر دستگاه‌ها پیشتازتر است، تصریح کرد: حدود استاندارد رسیدن به سر صحنه تصادفات در کشور حدود 13 دقیقه است که در خراسان‌جنوبی هشت دقیقه زمان رسیدن امدادگران به سر صحنه در نظر گرفته شده است.

شهریاری اضافه کرد: جمعیت هلال ‌احمر خراسان‌جنوبی برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای از قبیل حوادث طبیعی و جاده‌ای آمادگی کامل دارد تا به موقع به افراد نیازمند امدادرسانی کند.

وی افزود: طرح مانور روز بدون حادثه توسط سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان در بحث امدادرسانی تابستانه برای هماهنگ کردن دستگاه‌های مربوطه برگزار شده است.

هلال احمر خراسان جنوبی معین استان مازندران

مدیرعامل هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: برگزاری و اجرای طرح مانور روز بدون حادثه و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها سبب خدمت‌رسانی بهتر به همشهریان و هم‌استانی‌ها می‌شود و از حوادث مخاطره‌آمیزی که جان مردم را تهدید می‌کند کاسته خواهد شد.

شهریاری ابراز داشت: امدادرسانی در سطح استان از روز نخست تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

این مسئول از اعزام یگان‌های هلال‌احمر استان به مازندران خبر داد و افزود: به دلیل آمادگی خوبی که خراسان‌جنوبی دارد علاوه بر پوشش امداد تابستانه به عنوان پشتیبان استان مازندران در بحث امداد دریایی انتخاب شده است و یگان‌ها طی چند روز آینده به این استان اعزام می‌شوند.

وی در پایان اذعان داشت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان به صورت داوطلبانه و گردشگر برای طرح تابستانه، حدود 6 هزار نفر روز، برآورد شده است.

انتهای پیام/69017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول