اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

مذاکرات سیاسی تنها راه رفع بحران سوریه است

امام جمعه خوی گفت: سرانجام پس از مدت‌ها کشمکش، سران کشورهای غربی مذاکرات سیاسی را تنها راه رفع بحران سوریه دانسته‌اند.

مذاکرات سیاسی تنها راه رفع بحران سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: سرانجام پس از مدت‌ها کشمش، سران و نمایندگان کشورهای مداخله‌کننده در بحران سوریه، مذاکرات سیاسی را تنها راه حل رفع این بحران دانسته و بر حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 تأکید کرده‌اند.

وی نمازگزاران را بر رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با استناد به روایتی از امام باقر(ع)، گفت: پرهیزکاران توانگران واقعی هستند و با قناعتی که به خرج می‌دهند، خود را بی‌نیاز از مادیات بی‌ارزش دنیایی کرده‌اند.

موسوی شکوری مسلمانان را بر لزوم همنشینی با چنین افرادی دعوت و تصریح کرد: مصاحبت با چنین افرادی یاد خداوند را در دل‌ها زنده کرده و انسان را از یاد شهوت‌ها و لذت‌های دنیایی غافل می‌سازد. 

اخلاق پیامبر(ص) بهترین اسوه و الگوی مسلمانان

امام جمعه خوی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر بزرگوار اسلام که روز اخلاق و مهرورزی نیز نامگذاری شده است، اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که مسلمانان باید از آموزه‌های پیامبر اسلام بهره‌گیری کنند، اخلاق و سیره عملی آن بزرگوار است که باید اسوه و الگوی مسلمانان قرار گیرد.

وی امانتداری، تواضع،کمک به اهل خانه و خادمان و انجام کارهای شخصی با دست خود را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان عنوان کرد و افزود: هم‌غذا شدن با فقیران از دیگر ویژگی‌ها و خصوصیات بارز اخلاقی آن بزرگوار است.

تنها راه حل بحران سوریه مذاکرات سیاسی است

موسوی شکوری با اشاره به درگیری‌ها، انفجارات و ترورهای به راه افتاده در کشورهای اسلامی از قبیل بحرین، سوریه، فلسطین و عراق، اظهار داشت: بیشتر کشورهایی که در بحران سوریه دخیل بوده و امنیت این کشور را به واسطه گروهک‌های تکفیری به هم زده‌اند، در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو2 تنها راه حل بحران سوریه را مذاکرات سیاسی دانسته‌اند.

امام جمعه خوی با اشاره به اینکه این مطلب را وزرای امور خارجه آمریکا، روسیه و نماینده سازمان ملل(اخضر ابراهیمی) طی کنفرانسی مشترک اعلان کرده‌اند، گفت: این افراد در نهایت با توجه به شرایط و اوضاع کنونی منطقه، بر ضرورت حضور ایران در ژنو2 تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام/61006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول