اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور تاکید کرد

تحقق پیدا کردن جنبه‌های مشترک بین ادیان توحیدی / برای تغییر وضعیت سوریه دعا کردیم

اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور گفت: پیدا کردن جنبه‌های مشترک بین ادیان توحیدی که فوق‌العاده زیاد هم هست، اصل مهمی است که با این اقدام تحقق می‌یابد.

تحقق پیدا کردن جنبه‌های مشترک بین ادیان توحیدی / برای تغییر وضعیت سوریه دعا کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور به‌ منظور تبریک سال نو میلادی و اعیاد ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) با اسقف اعظم جنوب کشور و شورای خلیفه‌گری ارامنه در اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار اصفهان در این دیدار از عدم برگزاری مراسم جشن سال نو توسط ارامنه استان اصفهان به لحاظ تقارن میلاد حضرت مسیح(ع) با سالروز وفات پیامبر اعظم(ص)، تقدیر و تشکر نمود.

اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور نیز با خیرمقدم به مسئولان استان، اظهار کرد: همکاران ما بدون هیچ چشم‌داشتی در قالب هیئت‌های مختلف به فعالیت‌های اجتماعی مشغول بوده و در ایام عید بهترین فرصت‌ها را برای خانواده‌ها فراهم می‌نمایند.

وی از احترام و توجه استاندار اصفهان نسبت به ارامنه تشکر و خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری ماه صفر، با صدور اعلامیه‌ای تأکید نمودیم که مراسم جشن به‌غیراز کلیساها، در اماکن عمومی برگزار نشود.

بابگن چاریان از احترام خاص ادیان توحیدی و دیدگاه مثبت ادیان نسبت به هم سخن گفت و افزود: تأسیس دبیرخانه گفت‌وگوی ادیان توسط دفتر تبلیغات اسلامی مایه خرسندی است.

وی ادامه داد: پیدا کردن جنبه‌های مشترک بین ادیان توحیدی که فوق‌العاده زیاد هم هست، اصل مهمی است که با این اقدام تحقق می‌یابد.

اسقف ارامنه جنوب کشور مهم‌ترین جنبه انسان در دنیا را معنویت و نزدیکی به خداوند دانست و یادآور شد: لازمه نزدیکی و قرب به خداوند، دوری از اعمال شر و روی آوردن به اعمال نیک است.

وی با اشاره به اینکه سال نو میلادی تداعی‌کننده صلح، دوستی، برادری و ثبات بین‌المللی است، اذعان داشت: در مراسم مذهبی ایام سال نو، هنگام دعا و نیایش برای تحقق صلح جهانی و تغییر وضعیت جنگی در کشور سوریه دعا کردیم.

اسقف اعظم جنوب کشور در اصفهان مراسم مذهبی سال نو را فرصت مغتنمی دانست که جامعه ارامنه از خداوند متعال برای رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشوری و استانی سلامتی و پایداری جهت اداره کشور عزیز ایران درخواست کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «باوجود فشارها،‌ ملت ایران پایدار خواهد بود زیرا پایداری در ذات و سرشت ملت مقاوم ایران وجود دارد.»  تصریح کرد: ما اعتقاد راسخ داریم که کشورهای خارجی نسبت به حقوق حقه ملت ایران تمکین خواهند کرد.

وی در پایان اظهار داشت: مطمئن هستیم باتجربه و سوابق اجرایی شما، استان اصفهان شاهد رشد و پیشرفت خواهد بود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: از علمای روحانی انتظاری جز سخن گفتن در خصوص صلح و دوستی و برادری نیست.

وی ادامه داد: باوجود قرار گرفتن کشور ما در منطقه‌ای از ناآرامی و اغتشاش، ولی به لطف خداوند و درایت مقام رهبری و در کنار آن وحدت مردم، ایران از ثبات و آرامش برخوردار است.

زرگرپور با اشاره به برگزاری موفق انتخابات 24 خرداد سال جاری،‌ تصریح کرد: مردم مطالبات جدیدی داشتند که در شعارهای دکتر روحانی متجلی شد.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج ماه اخیر، هم در حوزه سیاست خارجی و هم در رفع مشکلات داخلی، گام های مؤثری برداشته شده است.

زرگر پور تکثر تعداد درخواست‌های مقامات اروپایی برای ملاقات با مقامات ایرانی را نشان‌دهنده تغییر سیاست در دولت جدید و مقبولیت آن دانست.

وی با اشاره به نقش ارامنه در پیشرفت و تعالی کشور، اذعان کرد: در کشور گام‌های خوبی در راستای رفع مشکلات اقتصادی برداشته شده است که‌امید داریم در آینده شاهد نتایج بهتر آن باشیم.

استاندار اصفهان در پایان ضمن آرزو برای برقراری صلح، امنیت و آرامش جهانی، تصریح کرد: مسائل و مشکلات ارامنه عزیز که شهروندان ما محسوب می‌شوند را پیگیری ویژه خواهیم نمود و این پیگیری ویژه شامل سایر پیروان ادیان توحیدی از جمله کلیمیان و زرتشتیان نیز است.

انتهای پیام/2301/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول