اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

مردم سوریه باید درباره مشکلات کشورشان تصمیم بگیرند

امام جمعه دماوند گفت: درباره مشکلات سوریه، باید خود مردم سوریه نظر بدهند و نشست ژنو 2 را از همین امروز شکست خورده می‌دانیم.

مردم سوریه باید درباره مشکلات کشورشان تصمیم بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دماوند در مسجد جامع این شهر بیان کرد: مشکلات سوریه باید «سوری ـ سوری» حل شود و گزینه «غربی ـ عبری ـ سوری» نمی‏تواند حلال مشکلات این کشور باشد.

وی افزود: در بحث سوریه تنها گزینه‌ای را می‌پذیریم که بحث و نظر درباره تغییر سرنوشت سوریه یا تثبیت آن، به دست مردم سوریه و نه به دست قدرت‏های دیگر انجام شود.

علاءالدینی بار دیگر با بیان اینکه ژنو 2 از همین امروز شکست خورده است، ادامه داد: متأسفانه کسانی که به این نشست دعوت شده‌اند، همان‌هایی هستند که یا به شورشیان سوری تسلیحات داده‌اند یا مستقیم به میدان آمده‌اند و مردم سوریه را کشته‌اند.

وی دشمنان را در نقطه ضعف خواند و افزود: دشمنان چون نمی‌خواهند و نمی‌توانند اقتدار ایران را ببینند و با اینکه می‌دانند مشکلات ژنو 2 زمانی حل خواهد شد که ایران هم حضور داشته باشد، اما باز هم سنگ‌اندازی می‌کنند.

امام جمعه دماوند موضع‌‏گیری اخیر سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان را قاطعانه خواند و اظهار داشت:‌ اعلام اینکه دستگاه دیپلماسی برای حضور ایران در ژنو 2 هیچ شرطی نمی‌پذیرد، بسیار قاطعانه و هوشمندانه بود.

وی با بیان اینکه این‌گونه موضع‌‏گیری‌ها را می‌پذیریم و تشویق می‌کنیم، افزود: مطالبه اصلی ما نیز همین موضع‏‌گیری‌هاست که به‏‌حق ثبات بر ارزش‏هاست و هر جا ثبات در ارزش‏ها وجود داشت، به پیروزی رسیدیم و هر جا ارزش‏ها کم‏رنگ شد یا از آن فاصله گرفتیم، آنجا نقطه نابودی و ضعف ما بوده است.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: در کنار این تشکر، امیدواریم که این ارزش‌ها در تمام مجامعی که ارزش‌مدران در آن سخن می‌گویند، پررنگ جلوه داده شود و در فضای مطبوعاتی کشور نیز بر روی این ارزش‏ها تأکید شود تا مبادا سکوت مقابل این ارزش‌ها یا سانسور آن، دل مردم را به رنج آورد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به مشکلات داخلی شهرستان به ویژه در خصوص حمل و نقل گفت:‌ در همین راستا، جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان دماوند برگزار کردیم و در آن، معضلات شهرستان مانند حمل و نقل و نصب علائم هشداردهنده و موانع را مورد تأکید قرار دادیم.

علاءالدینی به وقوع تصادفات متعدد در روزهای اخیر در شهرستان دماوند اشاره و بیان کرد: این تصادفات منجر به فوت هم‏‌نوعان و به عزا نشستن چند خانواده شد که امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های حمل ‌و نقل و رفع مشکلات آن، کمتر شاهد این صحنه‌ها باشیم.

وی همچنین به بحث توسعه درمانی و بیمارستانی شهرستان دماوند پرداخت و گفت: در این زمینه نیز در طول هفته ‌گذشته با برگزاری جلسه و بازدید از بیمارستان سوم شعبان، درصدد بهبود بخش بهداشت و درمان شهرستان که مورد تأکید و مطالبه مردم است، برآمدیم.

انتهای پیام/2568/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول