اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مقاومت 26 ماهه در سوریه با پشتوانه ملت ایران بوده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقاومت 26 ماهه در سوریه با پشتوانه ملت ایران بوده است.

مقاومت 26 ماهه در سوریه با پشتوانه ملت ایران بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین‌زهرا، آیت‌‌الله محمد آشتیانی بعد از ظهر امروز در مراسم 28 صفر منطقه «عصمت‌آباد» با تسلیت سالروز ارتحال نبی اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) به تعبیر ارزنده قرآن در سوره حج پیرامون یاری خداوند به ایمان آورندگان اشاره کرد و اظهار داشت: باید تأمل کرد که چگونه می‌توان خداوند رحمان و بزرگوار را یاری رساند و باید دید خداوند به چه کسانی این بشارت را داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر (ص) هنگامی که وارد مدینه شد انصار گرد ایشان حلقه زدند و از شهر مکه نیز عده‌ای زندگی و تجارت را رها و برای یاری پیامبر هجرت کردند.

وی با بیان اینکه مراد از نصرت الهی یاری دین اسلام است تصریح کرد: اهانت به پیامبر (ص) در عصر جاهلیت از بی‌خدایی مردم نشأت گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه بیش از 80 غزوه در 10 سال حضور پیامبر در مدینه روی داده است اظهار کرد: بر همین اساس هر 45 روز یک غزوه در در زمان حیات پیامبر (ص) روی داده است.

آشتیانی به فرموده امام علی (ع) پیرامون استحکام در برابر دشمنان و عدم توجه به تعداد اندک پیروان اشاره کرد و افزود: اگر فردی دین الهی را یاری کند، بی‌تردید شامل لطف و یاری خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: کسانی که در طول تاریخ برای حمایت از دین خدا در زمان پیامبر (ص) و دیگر عصرها جهاد کردند بنا بر وعده الهی به پیروزی رسید‌ه‌اند و خداوند تاکنون خلف وعده نکرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ذکر گویی روزانه و ستایش الهی را مهم دانست و ابراز داشت: در عهد حضرت موسی هنگامی که توطئه مشرکان از سوی خداوند به آن حضرت اطلاع داده شد یاران موسی شبانه از رود نیل گذر کردند که در سوره دخان نیز داستان آن ذکر شده است.

آشتیانی ادامه داد: هنگامی که حضرت موسی از رود نیل عبور کرد فرعون و سربازان وی به گذرگاه عبور آن حضرت پا گذاشتند که امواج آب آنها را هلاک کرد.

وی با بیان اینکه انسانهای ثابت قدم همواره با بصیرت و فهم از اصول عقب‌نشینی نمی‌کنند متذکر شد: انسانهایی همانند مالک اشتر همواره پای ولایت ماندند؛ چنانکه امام علی (ع) فرمودند مالک شمشیری در مسیر جهاد الهی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه عهد و دوره شهادت پایان‌ناپذیر است بیان کرد: امتحان الهی برای کسانی که با عده‌ کم ایستادگی کردند وجود دارد؛ همچنان که عده‌ای با قیل و قال فراوان در معرکه امتحان پاپس کشیده و جا ماندند.

آشتیانی با بیان اینکه، مجاهدان و مردان الهی با آزمون شناخته می‌شوند ابراز داشت: در فتنه 88 احزاب داخلی و خارجی با مشارکت رسانه‌ای برای لشکرکشی هم‌پیمان شدند و حماسه 9 دی نشان داد که ایران و ایرانی با نصرت الهی پیروز است.

وی با بیان اینکه حرکت 9 دی تمام دسیسه‌های فتنه را دگرگون کرد افزود: خداوند فرموده است کسانی که صدیق هستند نصرت الهی به آنان دست برتری خواهد داد و دفاع از حریم دین وظیفه همگانی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که دین در متن زندگی آنان حضور داشته و سختی‌های آزمون الهی را متحمل می‌شوند شامل نصرت الهی قرار گرفته و با لطف حق پیروز می‌شوند چنانچه خداوند این اطمینان را نیز در قرآن داده است.

آشتیانی، ایثار و گذشت رزمندگان دفاع مقدس در سیراب کردن یکدیگر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: خداوند ایمان آورندگانی را که ثابت قدم هستند پس از امتحان و رنج نصرت داده است چنانچه ملت ایران امروز پس از گذشت 35 سال با انواع طرح‌های دشمنان در هر سال به این جایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران با سربلندی امتحان خویش را پس داده‌اند ابراز داشت: در 8 سال دفاع مقدس رزمندگان با ایمان راسخ زیر آتش مقاومت کردند و تجهیزات دشمنان را از کار انداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تولید علم مورد اشاره رهبری اشاره کرد و افزود: پیشرفت شگرف، ایران اسلامی را بنا بر آمارها تا سالهای آینده به مقام چهارم علمی نائل خواهد کرد که فشارهای دشمنان نیز به همین علت بوده است.

آشتیانی، مقاومت 26 ماهه مردم سوریه را با پشتوانه ملت ایران امکانپذیر دانست و تأکید کرد: جمعیت 25 میلیونی اربعین مانوری برابر دنیا بوده است که نظیر چنین جمعیت با اعتقاد واحد تاکنون تنها در زمان ارتحال امام راحل و اربعین سال گذشته بوده است.

وی، پوشش مداوم برای رفع شیعه هراسی را ضروری خواند و بیان کرد: کشور ایران امروز با لطف الهی از منظر امکانات و توان دفاعی به مرز قابل توجهی رسیده است و نصرت الهی نیز در 8 سال دفاع مقدس به یاری رزمندگان شتافته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جنگ احزاب دشمنان به دنبال خنثی‌سازی چراغ راه اسلام بوده‌ و مدینه را به محاصره در آوردند تصریح کرد: وزش طوفان در جنگ احزاب به عنوان نصرت الهی، دودمان مشرکان را بر باد داد و این نصرت نتیجه ایستادگی ایمان آورندگان به پیامبر (ص) در درون شهر مدینه بوده است.

آشتیانی در پایان بیان داشت: همچنین تمام دسیسه‌های منافقان و فتنه با حماسه 9 دی و عنایت و نصرت الهی برچیده شد؛ همچنان که اگر دل الهی شود نصرت الهی به دست خواهد آمد و ملت شهید داده و قدرشناس ایران اسلامی تاکنون از نصرت الهی بهره‌مند بوده است.

انتهای پیام/77005/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول