اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

عربستان عامل اصلی وجود تروریست‌ها در منطقه سوریه است

امام جمعه بافق، عربستان را عامل اصلی وجود تروریست‌ها در منطقه سوریه دانست.

عربستان عامل اصلی وجود تروریست‌ها در منطقه سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق اظهار داشت: حرکت همه انبیاء الهی و امامان بر محور عدالت است و همین عدالت اجتماعی است که جهان را در مسیر حرکت صحیح خود قرار داده است.

وی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، به تحلیل زندگانی سیاسی آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: قدرت شیعیان در آن دوران باعث شد تا بنی‌عباس تلاش کند رهبری را از دست شیعه بگیرد و شرایطی فراهم کند تا امام حسن عسکری(ع) را به شهادت برساند.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود آغاز امامت امام زمان را تبریک گفت و افزود: ثبات زمین و آسمان به واسطه فیض حضور امام زمان (عج) است.

وی تصریح کرد: حرکت همه انبیاء و امامان بر اساس عدالت بوده و خواهد بود و این عدالت اجتماعی است که جهان را در مسیر صحیح خود قرار می دهد و نگذاشته است از این مسیر خارج شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که شیعه اثنی عشری هستیم و پیرو امام زمان (عج) که مسئولیت در زمان غیبت آن حضرت بر عهده ولایت فقیه نهاده شده است.

امام جمعه بافق با اشاره به اوضاع دگرگون برخی از کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی بیان داشت: نداشتن رهبر در این کشورها باعث شده است که مبارزات آنان به سرانجامی نرسد و اوضاع را بدتر کرده است.

وی افزود: اگر امروز دشمنان می‌خواهند ولایت فقیه را از ما بگیرند به خاطر این است که عرصه بر آنان تنگ شده است.

خطیب جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 12 ربیع الاول، سالروز انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به امامت نماز جمعه تهران از سوی حضرت امام خمینی (ره) افزود: فصاحت و بلاغت مقام معظم رهبری و ادبیات اصیل اسلامی و دینی آن حضرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از 300 خطبه نماز جمعه را ایراد کرده اند.

گرامیداشت هفته وحدت، تحلیل مسائل پیش آمده عراق و سوریه و تشکیل حکومت داعش در عراق و نقش عربستان در حمایت از تروریست‌های این منطقه و... از مهم ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول