اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

مرزهای دفاعی ایران تا سوریه گسترده شده‌ / مذاکره برای ارتباط با آمریکا و ارزانی‌ اوج سا‌ده‌انگاری است

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز مرزهای دفاعی ایران تا سوریه کشانده شده است که گسترش این مقاومت هنر شهدای ماست.

مرزهای دفاعی ایران تا سوریه گسترده شده‌ / مذاکره برای ارتباط با آمریکا و ارزانی‌ اوج سا‌ده‌انگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی‌ شامگاه امروز در یادواره شهدای روستای بهارلو و حومه‌ اظهار کرد: شهدای ‌ایران خاص مقطع دفاع مقدس نبودند و کشورمان در برابر منافقین و فتنه‌گرها هم، شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: هنوز هم ملت مقاوم ما خونی را که در رگ‌هایشان جریان دارد، متعلق به رهبر عزیزمان می‌دانند، چراکه ایشان را به عنوان نایب امام زمان (عج) می‌شناسند.

صدیقی با بیان اینکه وقتی این فرهنگ توسعه می‌یابد، مرزهای دفاعی از ایران اسلامی تا لبنان و غزه کشانده می‌شود و شاخ رژیم صهیونیستی را در ‌ناسیونالیستی عربی در عرض 6 روز که 70 سال سرزمین‌هایش در دست صهیونیست احاطه دارد، می‌شکند و این همان هنر شهدای ماست.

وی گسترش جبهه مقاومت از لبنان به غزه را نیز در ادامه این فرهنگ اعلام کرد و اظهار داشت: در مقاومتی 33 روزه، آمریکا با همه ابرقدرتیش در‌هم شکست و عاجز شد.

به گفته امام جمعه موقت تهران، امروز مرزها و جبهه‌های تدافعی ایران تا سوریه گسترش یافته ‌و جبهه‌ای وسیع‌تر در برابر ملت ایران قرار گرفته است.

صدیقی افزود: در این جبهه که وسیع‌تر از هر زمان دیگری است، مزدوران آمریکایی و اسراییلی در نقاب سلفی و با حمایت کنیزان و حرامیان آمریکا همچون عربستان صعودی، در اصل با سوریه کاری ندارند، بلکه هدف آنها مقابله با حکومت دینی است که شما ملت مقاوم ایران آن را هر روز وسیع‌تر می‌سازید.

وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغ فرهنگ شهادت کمتر از شهادت نیست، افزود: مجالس و محافل بزرگداشت شهدا، جبهه حضور ملت ایران است که جهادی فرهنگی و حماسی در عرصه جنگ نرم است.

شهدای ما فوق بهشتی بودند

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اینکه مقصد شهید تنها شهادت بود و نه رسیدن به بهشت، تصریح کرد: دنیا برای شهیدان کوچک بود و شهدای ما فوق بهشتی بودند.

صدیقی افزود: شهدا بهشت می‌سازند و بهشت مشتاق شهداست.

به گفته وی، وقتی شهید رنگ خدایی می‌گیرد و همه هستی خود را فدای خدا می‌کند، خدای متعال نیز خدایی شدن را در وجود مطهر شهید محقق می‌کند و از همین روست که شهدا خداگونه‌ و باب‌الحوائج هستند.

امام جمعه موقت تهران شهید را جلوه کامل خدا دانست و اظهار داشت: شهدا در حصر زمان و مکان محصور نیستند، چون هدفشان بلند و متعالی بود.

صدیقی کل هدف شهدا را برای خدا برشمرد و افزود: اینکه کسی فکر کند، شهدا برای این رفتند تا ما با آمریکا مذاکره کنیم و ارتباط برقرار کنیم و تا اجناس و کالاها ارزان شود، از روی نادانی است.

وی تصریح کرد: ملت ایران به هیچ عنوان به قیمت ذلت در برابر قدرت‌های جهانی، حاضر به مذاکره نیست، چراکه هدف شهدای ما جهانی شدن اسلام بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آرامش و امنیتی که منجر به قطع ریشه‌های فتنه در ادوار گوناگون شده است، ناشی از برکت خون شهدا‌ست.

وی افزود: پرچم ولایتی که شهدا برافراشتند برای تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان، پاکی درآمدها، تحقق بندگی و حاکمیت خدا و برچیده شدن فساد، باندبازی، رشوه‌خواری و جریان‌بازی برنامه‌ریزی کرد تا ما را از این حضاضت‌ها رها کند.

شهادت فتنه را ریشه‌کن می‌کند

وی خاطرنشان کرد: شهادت فتنه را ریشه‌کن می‌کند و وقتی فتنه نباشد، دین خدا جهانی می‌شود و شرط جهانی شدن دین خدا که با ظهوری حضرت ولی عصر(عج) محقق می‌شود، همان کاری است که شهدا کردند و برای هموار شدن مسیر ظهور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها نمودند.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان در عصر امام حسین(ع) بی‌وفایی نمی‌کردند و همه از ایشان حمایت می‌کردند، حضرت سیدالشهدا (ع) همان زمان حکومت جهانی اسلام را می‌توانست ساماندهی کند.

صدیقی تامین معنویت را هدف دیگر شهدا اعلام کرد و اظهار داشت: امنیت، پیشرفت و معنویت از برکات خون شهداست و امروز همه متخصصانی که در کانون‌های علمی و صنعتی کشور قرار دارند، انسان‌هایی اهل نماز و عبادت خالصانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینها همان‌هایی هستند که در بحث هسته‌ای کار می‌کنند و چشم دشمنان را کور کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در فتنه دشمنان می‌خواستند با دست داخلی‌ها انقلاب را از بین ببرند، تصریح کرد: این حضور مردم بود که سفره شوم فتنه را برای همیشه جمع کرد.

صدیقی در پایان افزود: ظهور حضرت قائم بعد از همه این امتحاناتی که مسلمانان با آن درگیر هستند و در این راه شرط اخلاص این است که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

انتهای پیام/79009/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول