اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پزشکی فارس عنوان کرد

نگاه ویژه به توسعه گردشگری سلامت در شیراز

رئیس نظام پزشکی فارس گفت: با وجود تعداد بسیاری دانشجو و دستیار در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی از ایران و کشورهای همسایه می‌توانیم به توسعه گردشگری سلامت این استان نگاه ویژه داشته باشیم.

نگاه ویژه به توسعه گردشگری سلامت در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمد وفایی در دومین سمینار «گردشگری سلامت و روش‌های توسعه در فارس» که با حضور فعالان حوزه‌های پزشکی و گردشگری این استان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مطرح بودن شهر شیراز به عنوان بزرگ‌ترین قطب پیوند کشور و تنها مرکز جراحی جنین در منطقه و دارا بودن توانمندی‌های منحصر به فرد در حوزه‌های پزشکی، می‌توانیم به توسعه گردشگری سلامت این استان امیدوار باشیم.   

وی همچنین به توانمندی‌های دیگر این استان در زمینه‌های پیوند قرنیه، انجام تمام اعمال جراحی چشم، پیوند مغز استخوان، قطب جراحی پلاستیک، درمان ناباروری، کلینیک‌های پوست و مو، بزرگترین مرکز دیالیز کشور، درمان شکاف کام و لب و بسیاری از حوزه‌های درمانی دیگر اشاره کرد و گفت: با وجود تعداد بسیاری دانشجو و دستیار در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی از ایران و کشورهای همسایه می‌توانیم به توسعه گردشگری سلامت این استان نگاه ویژه داشته باشیم. 

وفایی در ادامه به بیان راهکارهای توسعه گردشگری سلامت این استان پرداخت و ادامه داد: عدم وجود مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز در کشور مبدأ، وجود لیست انتظار طولانی در کشور مبدأ و ارزان‌تر بودن خدمات پزشکی در کشورهای دیگر با کیفیت مشابه از انگیزه‌های اصلی توریسم درمانی است که کشور ایران و به ویژه استان فارس و شهر شیراز با داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد گردشگری و پزشکی، یکی از مقاصد گردشگران سلامت در جهان به شمار می‌رود.

این مسئول اضافه کرد: با راهکارهایی از جمله تسهیل کسب ویزای درمانی برای بیماران و همراهان، افزایش پروازهای خارجی، رعایت استانداردهای جهانی در بخش توریسم درمانی و کسب گواهینامه‌های بین‌المللی قابل دستیابی است.

در ادامه محمد تدین، معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به تخصیص مجوز انجام گردشگری سلامت به پنج دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شیراز گفت: تشکیل شورای عالی گردشگری سلامت با ریاست مقام عالی این استان و ساختار تشکیلاتی و شرح وظایف مشخص هر یک از دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی مرتبط با این حوزه، می‌تواند نقش مؤثری در توسعه گردشگری سلامت فارس داشته باشد.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول