اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه مشترک استاندار قزوین و وزیر راه و شهرسازی

کلیات ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی در قزوین به تصویب رسید

در جلسه مشترک استاندار قزوین با وزیر راه و شهرسازی کلیات طرح ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی در استان قزوین به تصویب رسید.

کلیات ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی در قزوین به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، در این جلسه که مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با موافقت وزیر راه و شهرسازی کلیات آن به تصویب رسید.

استاندار قزوین در خصوص دیدار وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی در خصوص این طرح موافقت خود را با کلیات این طرح اعلام و دستوراتی را به منظور بررسی و مکان‌یابی برای ایجاد این منطقه اقتصادی صادر کرد.

مرتضی روزبه افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک استان قزوین و استقرار آن در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب و دسترسی این استان به خطوط اصلی راه‌آهن ضرورت ایجاد این منطقه اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است. در این جلسه بسیاری از موضوعات استان در حوزه راه و شهرسازی مورد بحث قرار گرفت که همگی آنها پیرو سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین بود.

روزبه گفت: همچنین در این جلسه اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه‌های استان به تصویب رسید که با این اعتبار می‌توان بر تکمیل بزرگراه‌های استان در سال جاری امیدوار بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بهسازی راه‌های روستایی استان اظهار داشت: در این جلسه نیز وزیر راه و شهرسازی دستوری را مبنی بر اختصاص 20 هزار تن قیر برای بهسازی راه‌های روستایی استان قزوین صادر کرد. یکی از دغدغه‌های مسئولان تکمیل مساجد نیمه‌کاره استان و همچنین ایجاد مسجد در مناطق مسکن مهر است که این موضوع نیز در جلسه مشترک با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

روزبه بیان کرد: به همین منظور وزیر راه و شهرسازی با تخصیص یک سوم از هزینه اجرای 67 مسجد بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استان موافقت کرد. همچنین به منظور تکمیل 9 مسجد واقع در مسکن مهر استان موافقت‌های لازم برای تأمین بخشی از هزینه‌های آن صورت گرفت.

استاندار قزوین با اشاره به موقعیت استراتژیک این استان و نقش آن در توسعه حمل و نقل عمومی افزود: با توجه به این امر اجرای طرح مطالعاتی احداث خط آهن قزوین ـ قم با تأکید وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

روزبه از پروژه خط‌ آهن قزوین ـ رشت به عنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی یاد کرد و گفت: در این جلسه همچنین وزیر راه و شهرسازی با دو خطه کردن راه‌آهن تهران ـ قزوین ـ تبریز موافقت خود را اعلام کرد.

وی به ساماندهی آستان مقدس امام‌زاده حسین (ع) اشاره کرد و افزود: ساماندهی این بقعه متبرکه نیز در این جلسه مطرح و وزیر راه و شهرسازی دستوری را برای اجرای طرح ساماندهی این آستان مقدس صادر کرد.

استاندار قزوین آستان مقدس امام‌زاده حسین (ع) را چهارمین حرم اهل بیت (ع) دانست و آن را محور تبادلات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی شرق و غرب کشور برشمرد.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول