اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون قزوین خبر داد

مصرف بیش از 15 هزار واحد خون در مراکز درمانی قزوین

مدیرکل انتقال خون قزوین از مصرف بیش از 15 هزار واحد خون در مراکز درمانی این استان در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مصرف بیش از 15 هزار واحد خون در مراکز درمانی قزوین

علی‌اکبر کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص عملکرد اداره کل انتقال خون در 9 ماه گذشته اظهار کرد: میزان مصرف خون در مراکز درمانی استان در این مدت 15 هزار و 428 واحد بوده که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 30 هزار و 462 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این اداره کل مراجعه کردند که از این تعداد 22 هزار و 239 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه آمار اهدای خون مردم استان در 9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 2.6 درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: از میان اهداکنندگان تعداد 11 هزار و 423 نفر از اهداکنندگان مستمر بوده‌اند که این آمار نیز در مقایسه با سال قبل 5.5 درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون قزوین عنوان کرد: بانوان اهداکننده با آمار یک هزار و 511 نفری خود بالاترین میزان رشد اهدای خون را در مدت یاد شده به خود اختصاص دادند که این آمار نشان‌دهنده رشد قابل توجه 16.5 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به دیگر استان‌های نیازمند به خون و جلوگیری از انقضای تاریخ مصرف خون‌های اهدایی مردم قزوین، تعداد پنج هزار و 575 واحد خون به این استان‌ها ارسال شد، افزود: ارسال تعداد 17 هزار و 56 واحد پلاسما از فرآورده‌های تولید شده از خون‌های اهدایی به واحد پالایشگاه سازمان انتقال خون به منظور تهیه داروهای مشتق از پلاسما جزو دیگر اقدامات انجام شده از سوی اداره کل قزوین در سال جاری بوده است.

مدیرکل انتقال خون قزوین بیان کرد: از مجموع خون‌های اهدایی، تعداد هفت هزار و 108 واحد پلاکت تهیه شده است که هفت درصد رشد را نسبت به سال 91 نشان می‌دهد.

کیانی به روش دیگری برای اهدای پلاکت از سوی متقاضیان اشاره کرد و ادامه داد: در این روش که با دستگاه مخصوص فقط پلاکت از بدن اهداکننده جدا و خون به وی بازگردانده می‌شود، تعداد 133 نفر پلاکت اهدا کردند که میزان رشد آن قابل توجه و نسبت به سال گذشته 11 درصد بوده است.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول