اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین مطرح کرد

بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه قرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی در قزوین

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: باید از ظرفیت عظیم تقارن دهه فجر با نمایشگاه قرآن برای ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی نهایت بهره را ببریم.

بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه قرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رمضانی در جلسه هماهنگی یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: دهمین نمایشگاه قرآن کریم که سال گذشته همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد، تجربه موفقی بود.

وی افزود: بازدیدکنندگان، ارزیابان و دست‌اندرکاران نمایشگاه رضایت زیادی از نمایشگاه سال گذشته داشتند که این امر موجب شد نمایشگاه سال جاری را نیز در ایام دهه مبارک فجر برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: خواستگاه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از مبانی و فرهنگ قرآنی است بنابراین همزمان شدن برگزاری نمایشگاه قرآن با دهه مبارک فجر از این منظر نیز امری شایسته است.

رمضانی عنوان کرد: با توجه به اینکه قرآن یکی از مؤلفه‌ها و ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی است، در این راستا باید از ظرفیت فراوان تقارن دهه فجر با نمایشگاه قرآن برای ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی نهایت بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن کریم با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی در استان قزوین برگزار می‌شود و امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ترویج این فرهنگ غنی گام برداریم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تمام تلاش دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه قرآن کریم استان این است که بتوانیم از این رهگذر در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در لایه‌های مختلف اجتماعی استفاده کنیم.

رمضانی ابراز کرد: ترویج آموزه‌های قرآن در بین قشرهای مختلف جامعه و تبیین آن یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: دستیابی به این امر ارزشمند و قابل توجه جز با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از فرهنگی  و غیرفرهنگی و نهادهای مردمی محقق نمی‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم جامعه می‌توانیم یک مدل بسیار عملیاتی و قابل اجرا در امر مهندسی فرهنگی را در نمایشگاه قرآن شاهد باشیم.

رمضانی ابراز کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به ویژه دستگاه‌های فرهنگی که ترویج مبانی قرآنی را در دستور کار دارند، نسبت به برگزاری نمایشگاه قرآن توجه ویژه‌ای دارند تا بتوانند با همکاری یکدیگر در ترویج و تثبیت آموزه‌های قرآنی گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: قطع یقین اگر همدلی، همراهی و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های متقابل صورت گیرد، شاهد برپایی نمایشگاه موفقی خواهیم بود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با توسعه فرهنگی بر محور قرآن کریم، امکان دستیابی به توسعه در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عرصه‌های دیگر محقق می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: باید سعی شود مردم با قرآن بیشتر انس بگیرند و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید با تقویت فعالیت‌های خود در حوزه قرآن زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم اثرات مثبت انس با قرآن را واضح‌تر مشاهده کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برپایی یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین خاطرنشان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه متناسب با انتظارات و بر اساس همکاری‌های سال‌های گذشته از مجموعه‌های فرهنگی این استان برای حضور در یازدهمین نمایشگاه قرآن دعوت به عمل آمده است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی برپایی یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم نیز گامی در راستای رسیدن به اهداف ارزشمند باشد که مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول