اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی یک شرکت تعاونی زنان روستایی اجرا شد

طرح کشت سبزی و صیفی سالم در باغچه‌های خانگی قزوین

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در راستای تولید محصولات سالم از نوع صیفی و سبزی شرکت تعاونی زنان عطر کوثر اقدام به اجرای طرح کشت سبزیجات سالم در باغچه‌های خانگی کرد.

طرح کشت سبزی و صیفی سالم در باغچه‌های خانگی قزوین

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: طرح تولید سبزی و صیفی سالم در باغچه‌های خانگی از سال 89 آغاز شد و هرساله به شناسایی و رفع نقاط ضعف، رشد بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: این شرکت تعاونی پس از بازدید از زمین‌ها و باغچه‌های بهره‌برداران کارگاه‌های آموزشی در رابطه با نحوه کشت، کوددهی و آبیاری برگزار و بذور مورد نیاز آنان را خریداری می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی دوره رشد سبزیجات مدام از طریق تسهیلگر روستا و سرگروه‌های تعیین شده برای باغچه‌ها نظارت‌های کارشناسی صورت می‌گیرد.

معین‌الدین همچنین به توزیع سه هزار قطعه جوجه بوقلمون از سوی این شرکت تعاونی در بین زنان روستایی اشاره کرد و افزود: توسعه و گسترش فعالیت‌های مردمی و گروهی در بین زنان روستایی ترویج پرورش بوقلمون و استفاده از گوشت آن، ایجاد منبع درآمد برای زنان روستایی و بهبود سطح زندگی آنان و ایجاد و افزایش دانش و مهارت زنان روستایی از جمله اهداف این طرح است.

به گفته این مسئول شرکت تعاونی زنان عطر کوثر در زمینه پرورش زنبور عسل نیز پیشرو بوده و در سال جاری حدود 120 کیلو عسل خالص از کندوهای موجود برداشت کرده است.

وجود 6 شرکت تعاونی زنان در قزوین

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به وجود شش شرکت تعاونی زنان در این استان اظهار کرد: همه این تعاونی‌ها در زمینه‌های کاری خود فعال هستند، اما تعاونی زنان عطر کوثر فعالیت بیشتری نسبت به دیگر تعاونی‌ها دارد که از جمله آنها می‌توان به حضور فعال در نمایشگاه‌های استانی و خارج استانی و اجرای طرح‌های موفق کشاورزی نام برد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول