اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

تعامل مدیران نهادها با مدیریت شهری در قزوین افزایش یابد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی با مجموعه مدیریت شهری با هدف یکسان‌سازی ارائه خدمات شهری به شهروندان قزوینی افزایش یابد.

تعامل مدیران نهادها با مدیریت شهری در قزوین افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس ظاهری صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور استاندار قزوین با مدیران شهری اظهار داشت: باید بین مدیران شورا با دستگاه‌های مربوطه استان قزوین تعامل مناسبی ایجاد شود که این مهم به توسعه متوازن شهری منجر شود.

وی افزود: اکنون این تعامل در قزوین وجود دارد ولی باید کامل‌تر و محکم‌تر از وضعیت موجود باشد تا بتوانیم اقدامات بسزایی در رشد و توسعه شهری انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در وظیفه شهرداری قزوین نظارت بر بهداشت شهر تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: این وظیفه به عهده دستگاه دیگری است و هر دو در راستای این مهم برنامه‌هایی را انجام می‌دهند. این برنامه‌ها باید به نحوی در قزوین اجرا شود که از موازی کاری پیشگیری شود بر این اساس باید تعامل بین مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیریت شهری افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری برای توسعه شهری در مناطق محروم و غیرمحروم به طور یکسان تلاش می‌کند، ابراز داشت: متأسفانه برخی مردم عنوان می‌کنند که مسئولان مجموعه مدیریت شهری به توسعه مناطق مرفه شهری بیشتر توجه و رسیدگی می‌کنند، ولی این طور نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: به عنوان مثال در بهره‌برداری پارک الغدیر که چهار هکتار است زمین آن به صورت رایگان در اختیار شهرداری قزوین قرار گرفت و این نهاد فقط فضای سبز در این زمین ایجاد کرد.

ظاهری اضافه کرد: ولی ایجاد چنین فضای سبز در مناطق محروم باید با تملک زمین‌ها صورت بگیرد که انجام این مهم هزینه‌های زیادی برای شهرداری قزوین دارد و تحقق آن سخت است. تحول بنیادین در مناطق محروم با هم‌فکری شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری قزوین ایجاد شده تا بتوانند این مناطق را توسعه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی با ارائه برنامه‌های عمرانی به مجموعه مدیریت شهری می‌توانند مدیران این مجموعه را در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مناسب و عادلانه شهری به شهروندان کمک کنند بر این اساس در تحقق این اقدام مصمم‌تر باشند.

ظاهری یادآور شد: توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار از ابعاد مختلف در اولویت‌های شهرداری قزوین است و برای تحقق این مهم از افزایش تعامل مدیران دستگاه‌هایی اجرایی با این مجموعه کمک می‌طلبد.

روان‌سازی مسیر سرمایه‌گذاری در قزوین

این مسئول با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در قزوین می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات این شهر کمک بسزایی کند و مسیر توسعه سریع‌تر این استان را آسان‌تر کند، ابراز داشت: برای تحقق این مهم باید بسترها و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در این شهر را تقویت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین به بصیرت و جامع‌نگری استاندار قزوین اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری با توجه به رویکردها و نگاه‌های ایشان به نحوه مدیریت درصدد است که به اجرایی کردن طرح‌ها سرعت بیشتری بدهد.

ظاهری ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری از بین برنامه‌های اجرایی مختلف شهر قزوین 32 عنوان به صورت مکتوب به استاندار قزوین تقدیم می‌کند تا با حمایت‌های ایشان این برنامه‌ها سریع‌تر در این شهر عملیاتی شود.

تقویت جایگاه شورا در قزوین

وی با بیان اینکه جایگاه شورا باید بهتر از وضعیت موجود باشد، بیان کرد: این شورا نوپا نیست و به امور و مسایل شهری آشنایی دارد بر این اساس باید به این جایگاه نسبت به گذشته بیشتر بها داده شود تا بیشتر مشکلات مردم در شهر برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه اجرای قانون موجب رشد جامعه می‌شوند، ابراز داشت: متأسفانه برخی از آنها در دوره‌های گذشته اجرایی نشده که باید مشکلات موجود در اجرایی نشدن آن برطرف شود تا مسئولان با استفاده از ظرفیت این در توسعه شهری سریع‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول