اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

آموزش 5600 فرزند مددجوی امداد خراسان‌جنوبی در دوره‌های فنی ‌و حرفه‌ای

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی گفت: طی 9 ماهه سال‌جاری 5 هزار و 645 نفر از فرزندان مددجوی زیرپوشش این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

آموزش 5600 فرزند مددجوی امداد خراسان‌جنوبی در دوره‌های  فنی ‌و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، مهدی خزاعی عرب یکی از اصولی‌ترین روش‌های فقرزدائی را آموزش، مهارت آموزی و توانمند سازی محرومان عنوان کرد و اظهار داشت: این نهاد با ارائه خدمات مختلفی از قبیل مشاوره شغلی، آموزش، پرداخت تسهیلات و نظارت مستمر بر طرح‌های اجرا شده توانسته است اقدامات خوبی در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش انجام دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فرزندان مددجوی زیر پوشش این نهاد با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و پس از اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند از وام اشتغال استفاده کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‌جنوبی اذعان داشت: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی فرزندان مددجو زیر پوشش بیش از 3 میلیارد ریال از سوی این نهاد هزینه شده است.

بهره‌مندی 2 هزار خانوار زیرپوشش از برنامه‌های نظام جامع آموزش خانواده

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح نظام جامع آموزش خانواده طی 9 ماهه سال جاری 2 هزار و 120 خانوار زیرپوشش آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

محمد عرب هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌های زیر پوشش عنوان کرد و افزود: این طرح از سال 1389 آغاز شد و تاثیرات بسیار خوبی را در بین خانواده‌های زیر پوشش داشته است.

وی اجرای برنامه سواد آموزی و محو بی‌سوادی در بین مددجویان و اجرای طرح فلاح با هدف تعمیق باورهای دینی و تقویت عزت و کرامت انسانی را از برنامه‌های مهم این طرح عنوان کرد.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ارائه آموزش‌های فرهنگی به نوعروسان، برگزاری کارگاه‌های عفاف و حجاب، اجرای طرح آموزش ترجمه قرآن کریم و اعزام مددجویان به اردوهای منطقه‌ای و کشوری را از دیگر برنامه‌های این طرح اعلام کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری بیش از 2 میلیارد ریال در این ارتباط هزینه شده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول