اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

شیعه‌ستیزی در منطقه از توطئه‌های رژیم صهیونیستی است

امام جمعه موقت زنجان گفت: توطئه شیعه‌ستیزی و ایجاد نفاق بین شیعه و سنی توسط رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته شده است.

شیعه‌ستیزی در منطقه از توطئه‌های رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شیعه و سنی در پایه و اصول اولیه خود از جمله اعتقاد به خدا، اعتقاد به کعبه و اعتقاد به پیامبر مشترک هستند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه افراد سنی نیز در درون خود اختلاف نظر دارند، افزود: اعتقاد هر کس برای خودش محترم است و برای خود زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه شیعیان در رفتار خود با اهل سنت باید از ائمه بیت (ع) الگوبرداری کنند و اضافه کرد: پیامبر (ص) نیز با اینکه مورد آزار و اذیت یهودیان قرار گرفتند به آنها احترام می‌گذاشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای زندگی مسالمت‌آمیز در جامعه نیازمند تدبیر درست زیستن هستیم، خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن معایب و بزرگ شمردن محاسن افرادی که با آنها زندگی می‌کنیم راهی برای آرامش در زندگی است.

فرجی با اشاره به اینکه قرن‌هاست شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند، تصریح کرد: سال‌هاست که اهل سنت به عنوان عضوی از جامعه در کنار سایر مردم به زندگی مشغول هستند و در جنگ تحمیلی هم بارها شاهد رشادت‌های این افراد برای دفاع از خاک کشورمان بودیم.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه اگر اتحاد نباشد آرامش، پیشرفت و هماهنگی وجود نخواهد داشت، افزود: به همین دلیل افرادی که عزت ایران را نمی‌خواهند در صدد از بین بردن اتحاد مردم ایران هستند.

این مسئول پدیده شیعه‌ستیزی را از توطئه‌های رژیم صهیونیستی خواند و تاکید کرد: این نقشه توسط وهابیت پشتوانه مالی مى‌شود تا وحدت را بین شیعه و سنی هر روز کمرنگ‌‌تر کند.

وی به درایت امام خمینی (ره) در مورد ایجاد وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان تاکید داشتند که اختلاف بین ادیان هیچ فایده‌ای به نفع ملت نخواهد داشت.

فرجی با یادآوری سخن امام (ره) مبنی بر اینکه اختلاف بین ادیان آتشی است که دامن ملت را می‌گیرد، تاکید کرد: این اختلافات تنها به سود دشمنان نامسلمان است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه جوانان و علما باید با درایت و زیر نظر رهبری وحدت خود را حفظ کنند، گفت: ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید در رفتار و گفتار خود وحدت را رعایت کنیم.

این مسئول شیعه را داعیه‌دار حفظ وحدت دانست و اظهار کرد: داشتن وحدت پیامدهای بسیار خوبی برای امت و کشور اسلامی خواهد داشت.

وی کوری چشم دشمنان اسلام را از مهم‌ترین پیامدهای اتحاد خواند و اضافه کرد: پیشرفت و موفقیت در زمینه‌های مختلف از دیگر پیامدهای این اتحاد خواهد بود.

انتهای پیام/73002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول