اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

نماز جمعه بر محور عبادت به مسلمانان اتحاد و همبستگی می‌بخشد

امام جمعه پیرانشهر گفت: نماز جمعه بر محور عبادت به مسلمانان اتحاد و همبستگی می‌بخشد.

نماز جمعه بر محور عبادت به مسلمانان اتحاد و همبستگی می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پیرانشهر، اظهار داشت: در مراسم نماز جمعه ، مسلمانان در یک محل گرد مى‌آیند و می‌توانند مشکلات زندگى خود را بازگو کنند و به چاره‌جویى مسائل یکدیگر بپردازند و امام جماعت آن‌ها را براى حل مشکلات فردى و اجتماعى راهنمایى کند.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه نماز جمعه یک عبادت جمعی است، ادامه داد: مهم‌ترین عوامل حفظ ایمان و روحیه در مردم همین نمازهای جمعه و حضور معنوی مردم در صحنه نماز جمعه است.

محمودی یادآور شد: نماز پرستش فردی و اجتماعی بوده است و در سازندگی فرد در اجتماع دارای آثار ارزشمندی است به طوری که موجب تکامل فرد و جامعه می‌شود.

وی افزود: نماز موجب رشد فکری مسلمان شده و به مقتضای مطالب آگاهی بخشی که در خطبه‌های جمعه بیان می‌شود مردم از مسائل کشور خود و جهان با خبر شده و با آشنایی کامل نسبت به وظایف اجتماعی خویش در صحنه اجتماع حضور پیدا می‌کنند

محمودی تصریح کرد: مراسم نماز جمعه یک مراسم با شکوه الهى و اسلامى بوده که هر هفته یکبار روزهاى جمعه انجام می‌شود و آنقدر ارزش و اهمیت دارد که خداوند متعال و رسول اکرم (ص) بارها مسلمانان را به شرکت در آن سفارش کرده‌اند.

وی متذکر شد: نماز جمعه به نوعی مسلمانان را بر محور عبادت و نماز ، اتحاد و همبستگی می‌بخشد و موجب خنثی شدن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان می‌شود.

محمودی با دعوت مردم برای مشارکت در امور خیر و تصمیم‌گیری‌های جمعی، ابراز داشت: در حال حاضر در شهرستان پیرانشهر فقط یک بیمارستان فعالیت دارد که جوابگوی نیاز مردم نیست و با توجه به اینکه از طرف دولت اعتباری در زمینه ساخت یک بیمارستان جدید در نظر گرفته شده مردم می‌توانند در زمینه حل مشکل زمین این بیمارستان همفکری و همکاری داشته باشند.

امام جمعه پیرانشهر خاطرنشان کرد: براساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی همبستگی زمانی تحکیم می‌یابد که با تعهد و مسئولیت‌پذیری تک تک شهروندان در همه صحنه‌های زندگی جمعی همراه باشد.

انتهای پیام/61005/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول