اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تشکل‌های غیر مردمی کردستان:

تشکیل اتحادیه "سمن‌ها" ضروری است

عضو سازمان مردم‌نهاد کردستان همکاری نکردن برخی دستگاه‌ها با سمن‌ها به بهانه نبود اختیارات کافی را یکی از مشکلات دانست و خواستار تشکیل اتحادیه‌ سمن‌ها در این راستا شد.

تشکیل اتحادیه "سمن‌ها" ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جبار احمدپور بعدازظهر امروز در نشست وزیر ورزش و جوانان با رؤسا و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی و مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد کردستان در استانداری این استان، اظهار کرد: سازمان‌های غیردولتی چهار دوره از عمر خود را طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های مدنی از دل پرداختن به سازمان‌های مردم‌نهاد بیرون آمد، گفت: در دوره چهارم عمر این سمن‌ها که متعلق به دولت‌های نهم و دهم بود رکود زیادی به وجود آمد.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در این جلسه تصریح کرد: در این مدت نوعی نگاه منفی و بدبینانه به سمن‌ها وجود داشت که باید در دوران کنونی جبران شود.

احمدپور تصریح کرد: بر اساس آمارگیری‌های صورت گرفته 7 هزار و 953 سازمان غیردولتی در کشور وجود داشتند که این تعداد اکنون به 17 هزار مورد است.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در این جلسه با یادآوری حضور اعضای برخی سمن‌های کشور عراق در کردستان طی چند سال گذشته اظهار کرد: آنها خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط ما بودند.

احمدپور افزود: تاکنون یک‌هزار و 300 سمن در حوزه امور جوانان فعال در اقلیم کردستان عراق متولد و در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به برخی مشکلات سمن‌ها در استان پرداخت و گفت: روند طولانی فرآیند صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد اساسی‌ترین معضلی است که با آن دست به گریبان هستیم.

عضو سازمان مردم‌نهاد همکاری نکردن برخی دستگاه‌ها با سمن‌ها به بهانه نبود اختیارات کافی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و خواستار تشکیل اتحادیه‌ سمن‌ها در این راستا شد.

احمدپور نبود حمایت‌های اجتماعی در این حوزه همچون بیمه و سرمایه‌گذاری، فقدان وجود قوانینی در خصوص تأسیس و نظارت بر فعالیت‌های سازمان‌های غیر دولتی را برخی دیگر از تنگناها عنوان کرد.

وی روشن نبودن فرآیند همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های دولتی را آخرین معضل قابل ذکر عنوان کرد و خواستار تلاش برای حال این مجموعه مشکلات شد.

عضو سازمان مردم‌نهاد در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم سرفصل جدیدی در فعالیت‌های مجموعه ورزش و جوانان کردستان برای حمایت از سمن‌ها به وجود بیاید.

انتهای پیام/79012/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول