اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد

ضرورت نهادینه‌سازی گفتمان وحدت اسلامی در جامعه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هرچه به پیش می‌رویم گفتمان وحدت اسلامی و نهادینه‌شدن آن به عنوان گفتمان برتر در جامعه اسلامی و دینی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

ضرورت نهادینه‌سازی گفتمان وحدت اسلامی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان  عصر امروز در نشست خبری هفته وحدت اظهار داشت: اخوت و پیوند برادری از اصول اجتماعی مسلم جامعه اسلامی است که اگر کسی با معارف قرآنی آشنایی پیدا کند در می‌یابد که وحدت اسلامی در طراز اطاعت از خداوند و دستورات پیامبر اسلام(ص) قرار دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به آغاز هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع‌الاول همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) اشاره و تصریح کرد: در خراسان جنوبی برادران تشیع و تسنن به صورت مسالمت‌آمیز و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که در همین راستا بخشی مهمی از برنامه‌های هفته وحدت استان برای تقویت همگرایی مسلمانان بر محوریت قرآن به صورت مشترک متمرکز شده است.

لطفیان با بیان اینکه در اسلام، ما دو بحث معجزه تکوین و تشریع در عالم خلقت را داریم، اذعان داشت: وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) به عنوان معجزه تکوین عالم خلقت مطرح است و از قرآن به معجزه تشریع نام برده می‌شود که برنامه‌های هفته وحدت باید بر محوریت وجود مبارک رسول‌الله(ص) و کلام الهی، البته به دو صورت نمادین و محتوایی برگزار ‌شود.

وی از متولیان برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در خراسان جنوبی خواست تمام فعالیت‌های خود را در راستای تقویت وحدت جامعه دینی و اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرایی کنند و از رویکرد این مراسم به سمت مسایل سیاسی و حاشیه‌ساز دوری کنند تا در این برهه حساس، بهانه‌ای به دست معاندان انقلاب و اسلام داده نشود.

این مسئول افزود: در شب 12 ربیع‌الاول مراسم میلاد در مسجد النبی(ع) اهل سنت بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، مسئولان اجرایی و اداری استان، علمای تشیع و تسنن و امت حزب‌الله بیرجند برگزار می‌شود.

لطفیان به راه‌اندازی شبکه تبلیغ خراسان جنوبی اشاره کرد و متذکر شد: در این شبکه صاحب نظران و علمای اهل تسنن و تشیع، پیرامون شخصیت پیامبر اسلام(ص) به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دیدگاه‌های خود را  مبتنی بر لزوم اتحاد و برادری از منظر اسلام و قرآن تبیین می‌کنند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته وحدت تعداد 10 نفر از علما و نخبگان اهل سنت و تشیع خراسان جنوبی در کنفرانس وحدت اسلامی که 27 دی‌ماه جاری در تهران برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی به نخستین حرکت قرآنی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خادمان علوم قرآنی تشیع و تسنن استان در مجامع علمی و مساجد استان حضور می‌یابند و با اجرای تلاوت قرآن توسط یکی از اساتید و حافظان بین‌المللی قرآن برنامه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تجمع علمای اهل سنت و تشیع در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه، شرکت در نماز جمعه، برگزاری شب شعر مشترک و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در مدارس به منظور ایجاد انس و الفت پیروان دین اسلام از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/69014/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول