اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

احداث خانه عالم در روستاهای بالای 10 خانوار طبس / نیاز 15 روستای طبس به روحانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی از احداث خانه عالم ابتدا در روستاهای بالای 100 خانوار و در مرحله بعدی در سایر روستاهای واجد شرایط شهرستان طبس خبر داد.

احداث خانه عالم در روستاهای بالای 10 خانوار طبس / نیاز 15 روستای طبس به روحانی

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان که به شهرستان طبس سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: تقریباً کار احداث خانه عالم در تمامی روستاهای بالای 100 خانوار استان خراسان جنوبی به‌ جز شهرستان طبس انجام شده است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که در مرحله نخست در روستاهای بالای 100 خانوار شهرستان طبس و در مرحله بعدی در سایر روستاهای واجد شرایط این شهرستان خانه عالم احداث شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکل کمبود روحانی در روستاهای شهرستان طبس بیان کرد: مشکل کمبود روحانی به‌ویژه در روستاها، مشکل تمام استان خراسان جنوبی است، و حتی وضعیت سرانه حضور روحانی مستقر در شهرستان طبس نسبت به سایر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی مطلوب‌تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعادل بین میزان عرضه و میزان تقاضای روحانی در استان خراسان جنوبی بر هم خورده و در واقع تقاضا بیش از عرضه است.

لطفیان با بیان اینکه این مشکل به دست روحانیان بومی استان قابل حل است، خاطر نشان کرد: قرار است تا در اسرع وقت جلسه‌ای با نمایندگان طلاب استان خراسان جنوبی و به‌ویژه شهرستان طبس در قم و مشهد برگزار شود که امیدواریم بتوانیم برای حل این مشکل تدبیری بیندیشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای به خبرنگار فارس گفت: هم‌اکنون در روستاهای شهرستان طبس 12 خانه عالم در حال بهره‌برداری و شش خانه عالم در حال احداث است.

حجت‌الاسلام حسن آزاد افزود: علاوه بر این حدود 10 روستای بالای 100 خانوار شهرستان طبس نیاز به احداث خانه عالم دارد.

وی درباره میزان کمبود روحانی در روستاهای طبس نیز یادآور شد: در حال حاضر حداقل به 15 نفر روحانی برای استقرار در روستاهای طبس نیاز است.

انتهای پیام/90001/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول