اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خبر داد

شرکت 20 هزار نفر از اعضای جوانان هلال احمر در طرح نوروزی 93

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در طرح نوروزی 93 تعداد 20 هزار نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر شرکت می‌کنند.

شرکت 20 هزار نفر از اعضای جوانان هلال احمر در طرح نوروزی 93

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، حمید قبادی‌دانا  بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طرح نوروزی سال 93 به عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شکل می‌گیرد.

وی افزود: در این طرح تلاش برای افزایش ایمنی و سلامت مسافران در سفرهایشان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان این‌که دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور ایران ناشی از تصادفات است، یادآور شد: مجموعه جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای که در نقاط مختلف مستقر بوده به مصدومان حوادث ناشی از تصادفات رسیدگی می‌کنند.

قبادی‌دانا یادآور شد: با توجه به این‌که باید پیشگیری را مدنظر قرار دهیم طرحی مبنی بر کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در یک برنامه مطالعاتی بررسی‌های تکمیلی این طرح با استفاده از تجربیات کشورهای اروپایی و آسیایی انجام گرفته است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از شرکت 20 هزار نفر از جمعیت جوانان سازمان هلال احمر در طرح نوروزی 93 خبر داد و افزود: برای اجرای طرح نوروزی حدود یک‌هزار پایگاه جاده‌ای برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظرگرفته شده است.

قبادی‌دانا به افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی در روزهای آتی اشاره کرد و متذکر شد: این پایگاه به منظور آگاهی‌بخشی به مسافران نوروزی برای حفظ ایمنی و سلامت خود افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که اردوگاه‌ها ظرف یا محملی برای آموزش، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی جوانان است، تصریح کرد: در اردوها جوانان با فعالیت‌های مشارکتی آشنا شده و تمرینی برای نقش‌آفرینی در یک تیم به عنوان یک عضو را تجربه می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در این اردوها فرهنگ رفاقت جایگزین فرهنگ رقابت در بین جوانان می‌شود.

قبادی‌دانا با بیان اینکه در این رابطه اردوگاه‌های مختلف سازمان جوانان در سطح کشور فعال است، اضافه کرد: اردوگاه مهر انزلی در شمال کشور، اردوگاه‌هایی در استان‌های گلستان، کرمانشاه، اردبیل، ایلام، اصفهان، خراسان جنوبی و دیگر اردوگاه‌ها از جمله این اردوگاه‌ها هستند.

وی یادآور شد: این اردوگاه‌ها شامل استانی، منطقه‌ای و کشوری می‌شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان این‌که در حال حاضر 11 اردوگاه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در کشور وجود دارد، اضافه کرد: اردوگاه فردوس خراسان جنوبی یکی از این اردوگاه‌ها است.

قبادی‌دانا به طرح دادرس اشاره کرد و افزود: این طرح مخفف جمله دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است.

وی اذعان داشت: با توجه به وجود سوانح و بلایایی مختلفی که رخ داده و تجربیات سختی در این رابطه در مدارس وجود داشته با اجرای این طرح سعی شده با رفتار سریع و به موقع دانش‌آموزان اثرات این حوادث در مدارس کاهش یابد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان این‌که دانش‌آموزان در شهرهای مختلف در قالب تیم‌های 14 نفره آموزش‌های کمک‌های اولیه، اسکان اضطراری و حمل تخصصی را دریافت می‌کنند، اضافه کرد: بعد از آموزش دانش‌آموزان مسابقه‌ای به عنوان المپیاد آماده شرکت کرده و بایکدیگر در سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشوری رقابت می‌کنند.

قبادی‌دانا با اشاره به این‌که در رابطه با طرح دادرس در سال جاری اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: اعتباری که برای این موضوع در سال 93 در نظر گرفته شده بیش‌از یک‌میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود 25 هزار جلد کتاب آموزشی طرح دادرس چاپ و در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان این‌که مفاهیم بشردوستانه و عام‌المنفعه باید در بدو شکل‌گیری تفکر کودکان ایجاد شود، تصریح کرد: طرح غنچه‌های هلال احمر در این راستا شکل گرفته است.

قبادی‌دانا از توزیع نشریه کودک ماه مهربان توسط سازمان جوانان هلال احمر خبر داد و افزود: این نشریه در بین 6 هزار عضو طرح غنچه‌های هلال احمر توزیع شده است.

وی با بیان این‌که با تقویت مجتمع‌های دانش‌آموزی مشکل دست‌رسی برخی از افراد برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی رفع می‌شود، اذعان داشت: در حال حاضر 16 مجتمع دانش‌آموزی در سطح کشور فعال است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: از این تعداد سه مورد در خراسان جنوبی فعالیت کرده که این استان رتبه نخست در داشتن مجتمع‌های دانش‌آموزی را دارا است.

قبادی‌دانا با بیان این‌که باید استعداد‌ها شناخته شده و مسیر و امکانات لازم برای همه کسانی که قصد آموزش در مناطق محروم را دارند فراهم شود، اضافه کرد: توسعه و ارتقاء کیفی و کمی مجتمع‌های دانش‌آموزی در مکان‌های مختلف باید صورت گیرد.

وی از عضویت 570 نفر در مجتمع‌های دانش‌آموزی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی 125 نفر عضو این مجتمع‌ها هستند.

انتهای پیام/22481/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول