اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر اردبیل:

نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی واگذار می‌شود

با تصویب شورای شهر اردبیل و به صورت آزمایشی کار نگهداری از فضای سبز در دو منطقه سال آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل نامه شهرداری مبنی بر واگذاری امر نگهداری فضای سبز منطقه دو شهرداری با هزینه یک میلیارد تومان و شورابیل با 500 میلیون تومان به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با جلوگیری از کارهای امانی امر نگهداری فضای سبز در قالب آگهی به پیمانکاران بخش خصوصی سپرده شود.

شهردار اردبیل اظهار داشت: در اکثر مناطق استان‌ها این کار نتایج و ثمرات خوبی داشته و شهرداری هزینه‌های خود را در نگهداری از فضای سبز که اغلب به صورت امانی انجام می‌شود به حداقل رسانده و کار به دست بخش خصوصی بهتر و شایسته‌تر انجام می‌شود.

صدیف بدری یادآور شد: ما برای سال 93 و آغاز به موقع کارها در توسعه و نگهداری از فضای سبزی از اولین روز فروردین سال 93 این مجوز را از شورای شهر می‌گیریم تا در دو ماه آینده مراحل تعیین پیمانکار و انتشار آگهی انجام شده و فضای سبز بر اساس مترمربعی و درختان نیز به شکل عددی بر اساس فرصت بهای مصوب محاسبه شده و با کمترین هزینه نسبت به کار امانی امر نگهداری فضای سبز در دو منطقه شهری اردبیل به بخش خصوصی واگذار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم از اجرای این طرح نتایج مثبت و مطلوبی را بگیریم قطعاً درسال‌های آینده این واگذاری‌ها گسترده خواهد بود و تلاش بر این است تا در یک زمان‌بندی دو ماهه شامل فروردین و اردیبهشت ماه امر توسعه و کشت مربوط به گل‌ها، گیاهان و فضای سبز انجام شده و تا آخر اسفند ماه سال 93 پیمانکار امر نگهداری را انجام دهد.

شهردار اردبیل بیان داشت: ما سال قبل در حوزه جدول‌کشی و آسفالت‌ریزی به چنین حرکتی دست زدیم و نتایج مثبتی را گرفتیم چرا که بخش خصوصی دلسوزتر و با کیفیت بهتر امر نگهداری از فضای سبز را انجام می‌دهد و هزینه‌ها نیز به حداقل می‌رسد.

بدری تاکید کرد: البته ما در این زمینه سعی داریم با نظارت و مراقبت بیشتر اجازه ندهیم در این زمینه برخی تجارب ناموفق در واگذاری کارها به مردم تکرار شود و اعضای شورای شهر در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

نباید تجربه تلخ واگذاری تنظیف شهری در نگهداری فضای سبز تکرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی هدایتی یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه گفت: بنده معتقدم این واگذاری‌ها راندمان و بازدهی کار را افزایش می‌دهد به شرط آنکه ما تجربه تلخ واگذاری امر تنظیف شهری را به صورت تجمیعی به بخش خصوصی در این حوزه تکرار نکنیم و مراقب باشیم تا بلایی که در حوزه نظافت شهری بر سر ما آمده است و از لحاظ کمی و کیفی سطح کار در تنظیف عمومی پایین آمده در این حوزه تکرار نشود.

جواد زنجانی دیگر عضو شورای شهر با انتقاد از طولانی شدن زمان کاشت و بازدهی فضای سبز گفت: ما باید مهلت کشت و کارهای مربوط به ساماندهی اولیه را کوتاه کنیم تا مجبور نباشیم تا آخر شهریور ماه گل و گیاهی بکاریم و با فرارسیدن پاییز بازدهی‌ها نیز به حداقل برسد.

حسین افسانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل ضرورت دادن اختیارات بیشتر به شهرداری را در برون‌سپاری بسیاری از کارها به بخش خصوصی بر اساس بودجه سالانه یادآور شد و گفت: شورا نباید در این کارهای جزئی ورود پیدا کرده و دخالت کند بلکه بهتر است بر اساس آیین‌نامه معاملاتی شهرداری این واگذاری‌ها و امور حتی بدون ترک تشریفات انجام دهد.

زکی‌الله خوشبخت دیگر عضو شورای شهر اردبیل هدف از اجرای اصل 44 قانون اساسی را کوچک‌سازی دولت با واگذاری امور به مردم اعلام کرد و افزود: ما سازمان عریض و طویلی همچون فضای سبز به وجود آوردیم که با این واگذاری‌ها به نظر می‌رسد مهندسان و کارشناسان این حوزه بیکار شده و یا نتوانند آنگونه که موثر است کارآمدیشان را حفظ کنند.

اسفندیار هوشیار دیگر عضو شورای شهر اردبیل نظارت کامل بر قراردادها، درخواست اجرای طرح با کنترل‌ها و نظارت‌های تدریجی و ارزیابی پایانی از عملکرد پیمانکاران را به شهرداری اردبیل در این زمینه گوشزد کرد.

رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل به اهمیت و جایگاه فضای سبز و کاشت درختان و گل‌ها در بهتر شدن سیمای شهری اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود در انتخاب پیمانکار فضای سبز دقت کافی صورت گیرد تا مبادا پیمانکار آسفالت در این حوزه ورود پیدا کند.

محمد فیضی دیگر عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب جمع‌آوری زباله در چهار منطقه شهرداری تذکر داد تا مبادا در واگذاری امر نگهداری فضای سبز به چنین گرفتاری که امروز شهرداری در جمع‌آوری زباله توسط بخش خصوصی به آن گرفتار شده است دچار شود.

بندی از اساسنامه دانشگاه علمی کاربردی شهرداری که محل اختلاف شد

اما اعضای شورای شهر اردبیل در بررسی اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری روی بندی که تاکید داشت انتصاب و عزل و نصب‌های مدیر گروه توسط رئیس دانشگاه انجام شده و انتخاب مدرسان نیز بر عهده رئیس دانشگاه یا مدیر گروه باشد اعضا بیش از یک ساعت بحث و بررسی کردند که در نهایت قرار شد تا شکل‌گیری کامل دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب اساتید برعهده رئیس دانشگاه و با شکل‌گیری گروه‌های آموزشی این انتخاب را مدیرگروه انجام دهد.

اسفندیار هوشیار در این جلسه تصریح کرد: ما از راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی که می‌تواند به ارتقای سطح علمی و مهارتی مجموعه شهرداری و شورا منجر شود استقبال می‌کنیم چرا که در مکتب اسلام به علم و غنای آن اهمیت داده شده و در انقلاب اسلامی نیز اهمیت این امر گوشزد شده است.

وی به تخفیف 50 درصدی برای کارکنان شهرداری و شورا برای تحصیل در این دانشگاه و همچنین 30 درصدی خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: این امر با نظر مساعد شهرداری انجام شده که به رضایت‌مندی بیشتر کمک می‌کند.

اعضای شورای شهر با توجه به راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری در پنج رشته از بهمن ماه امسال خواستار تدوین اساسنامه جامعی شدند که سال‌های سال بتواند جامع‌الطراف و مانع هرگونه حرکت و اقدام فردی یا گروهی باشد.

شهرداری 20 درصد به عوارض خود تخفیف می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر همچنین در این جلسه به طرح شهرداری در ارائه تخفیف 20 درصدی به میمنت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رای دادند که این تخفیف از اول بهمن ماه امسال تا 20 اسفند ماه به مشتریان خوش حساب در پرداخت عوارض اعمال شده و 50 درصد مبلغ بعد از تخفیف 20 درصدی نقد دریافت و مابقی در سه چک از صاحبان املاک و پرداخت‌کنندگان عوارض دریافت می‌شود.

اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه همچنین با فروش دو باب مغازه در مجتمع طلافروشان و چندین قطعه زمین در مناطق مختلف به همت شهرداری اردبیل رای مثبت دادند.

شهردار اردبیل در این ارتباط گفت: مشکل صدور پروانه برای واحدهای موجود در مجتمع و پاساژ طلافروشان اردبیل برطرف شده و ما موظف به صدور پروانه برای خریداران این واحدها هستیم.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: قرار است ظرف یک ماه آینده دوربین‌های کنترلی در این بازار و برخی اشکالات ایمنی در بازار طلافروشان اردبیل برطرف شود تا اتحادیه طلافروشان نیز پروانه‌های مورد نظر را صادر کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول