اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صید و بنادر شیلات هرمزگان:

واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی ادامه می‌یابد

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: روند واگذاری مدیریت بهره‌برداری بنادر صیادی به بخش غیر دولتی در استان هرمزگان خوب و قابل قبول است.

واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالمجید مقصودی در نشستی مرتبط با امور صید، با بیان این که 22 بندر صیادی در استان هرمزگان فعال است، افزود: در آینده‌ای نزدیک شاخص واگذاری مدیریت بهره‌برداری بنادر به بیش از 55 درصد بنادر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بهره‌برداری 10 بندر صیادی از قبیل بندر باسعیدو، بندر حسینه و کنگ تاکنون به بخش غیردولتی واگذار شده‌ است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد واگذاری دو بندر صیادی گوگسر و لاوان از بنادر صیادی شیلات هرمزگان به بخش‌های غیردولتی خواهیم بود.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگری صید استان هرمزگان اظهار داشت: مالکیت بنادر صیادی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و تعاونی‌های صیادی نیز چنانچه مجموعه امتیازات مدنظر را داشته باشند می‌توانند بخش خدمات‌رسانی بهره‌برداری بنادر را در اختیار گرفته و مدیریت کنند.

مقصودی ابراز داشت: البته امکان واگذاری مدیریت بهره‌برداری تمام بنادر صیادی به بخش غیر دولتی در حال حاضر به علت آماده نبودن برخی شرایط وجود ندارد که امید است با مهیا شدن شرایط مدیریت بنادر باقی مانده نیز واگذار گردد.

وی تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل بنادر صیادی استان و آماده‌سازی آنها برای واگذاری را عامل مهم جهت تسریع روند واگذاری بنادر صیادی خواند.

مقصودی تاکید کرد: واگذاری مدیریت بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی طی سال‌های گذشته، اثبات کرده که این اقدام نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگری صید شیلات استان هرمزگان فعال شدن تعاونی‌ها و افزایش مقبولیت اجتماعی (خودباوری)، اشتغالزایی مستقیم بیش از 120 نفر توسط تعاونی‌ها در بخش مدیریت بنادر، بهینه‌سازی هزینه‌های بندری، تسریع در ارائه‌ خدمات و نگهداری بندر و جذب هرچه بهتر سرمایه‌گذاران را از اهم مزایای این مهم خواند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مهم‌ترین اهداف این طرح را کاهش بار مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی، کاهش بار مالی (هزینه‌های) دولت، افزایش اشتغال در بخش غیردولتی، کمک به رشد اقتصاد ملی و ایجاد انگیزه و ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش بهره‌وری برشمرد.

مقصودی با اشاره به اینکه بنادر نقطه اتصال خشکی به دریا، محل ساماندهی شناورها و مکانی برای تجمیع خدمات‌رسانی کلیه ارگان‌های ذی‌ربط از جمله شیلات، دریابانی، شرکت نفت، دامپزشکی و سازمان بنادر و دریانوردی به صیادان اظهار امیدواری کرد با استقرار ارگان‌های یاد شده در بنادر سطح خدمات‌رسانی به شناورها و صیادان و همین‌طور سطح کیفیت محصولات افزایش یابد.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با در اختیار داشتن 44 درصد از طول نوار ساحلی جنوب کشور، 19 درصد صیادان کشور، 35 درصد از شناورهای صیادی و 35 درصد از بنادر صیادی مقام نخست صید کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/88001/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول