اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

بسترها برای ورود بخش خصوصی به پژوهش‌های کاربردی انجام شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید بتوان به صورت آرمانی مسیرهایی طراحی کرد تا بخش خصوصی در کشور وارد پژوهش‌های کاربردی و تولید فناوری شود.

بسترها برای ورود بخش خصوصی به پژوهش‌های کاربردی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدتقی پاکزاد ظهر امروز در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: برای رسیدن به اهداف والای نظام در حوزه علم و فناوری ضروری است استان‌ها بر اساس توانایی و ظرفیت‌های خود اهدافی را مشخص کرده و مسیر و نقشه ‌راه را ترسیم کنند تا گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرعت بیش از حد رشد تولید فناوری در جهان گفت: ضروری است با حمایت‌های دولت و بخش خصوصی آهنگ رشد تولید فناوری و تجاری‌سازی آن در کشور افزایش یابد.

پاکزاد، بر استقرار سیستم مدیریتی یکپارچه در تمام مراکز تاکید کرد و افزود: در اینصورت با ورود و خروج عوامل انسانی در سمت‌های مختلف به سازمان‌ها و مراکز شاهد افت مجموعه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه 35 سال از سن انقلاب می‌گذرد، اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود به دوران کهولت و حالت میرایی باید حرکت‌های زایشی ایجاد شود تا پویایی در کشور افزایش یابد.

پاکزاد ادامه داد: بحث علم و فناوری همچنین تکمیل این چرخه از اهداف اساسی استانداری است و آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که در این زمینه ظرفیت‌های قوی دارد.

وی گفت: ضروری است با شناخت این ظرفیت‌ها و قرار دادن آنها به صورت یکپارچه و سیستمی در کنار یکدیگر برای ارائه خدمت، تولید بهتر و مناسب‌تر در سطح استان و منطقه برنامه‌ریزی و اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در راستای رشد و توسعه بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

وی افزود: ضروری است با شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده حداکثری از آنها در زمینه هماهنگی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه کشور بهره گرفت.

پاکزاد با بیان اینکه امروزه تولید فناوری در جهان در اختیار بخش خصوصی است که دولت‌ها و مصرف‌کننده‌ها از محصول این فناوری‌ها استفاده می‌کنند، گفت: باید بتوان به صورت آرمانی مسیرهایی طراحی کرد تا بخش خصوصی در کشور وارد پژوهش‌های کاربردی و تولید فناوری شود.

وی با بیان اینکه حمایتی که از سوی دولت صورت می‌گیرد تا حدودی قابل دفاع است، افزود: ضروری است حمایت‌ها در مناطقی همچون آذربایجان‌شرقی که دارای ظرفیت‌های بالایی است، افزایش یابد تا در تکمیل چرخه گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: مرکز سلول‌های بنیادی بندناف دانشگاه علوم پزشکی از گام‌های مثبت و قابل قبول در استان است که قابل تقدیر بوده و باید نیازهای موجود شناسایی و با حمایت مسئولان استانی و کشوری در زمینه رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: باید در حوزه درمان بیشتر به موضوع تولید و خلق شیوه‌های جدید طبابت توجه داشت تا با شناخت بیماری‌های جدید و انجام جراحی و تولید داروهای جدید، حرفی برای گفتن در جوامع بین‌المللی و منطقه داشته باشیم.

پاکزاد با تاکید بر فعالیت تیم اتاق فکر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت استانداری از پژوهشگران اظهار کرد: ضروری است با برنامه‌ریزی و طرح ایده‌های نو و بنیادی از ظرفیت‌های استان به نحو احسن بهره‌مند شد و در زمینه اهداف نظام و خدمت به مردم کشور و منطقه گام برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نیاز این مرکز به دستگاه "فلوسایتومتر" و "سل سورتینگ" به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و مؤثرتر افزود: استانداری آذربایجان‌شرقی برای تهیه این دستگاه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول