اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

مجلس علت سفر نماینده استعمارگر پیر به ایران را توضیح دهد

خطیب موقت جمعه آبادان گفت: مجلس باید توضیح دهد که چرا سفر نماینده کشوری که نام استعمارگر پیر را با خود به یدک می‌کشد پذیرفته است.

مجلس علت سفر نماینده استعمارگر پیر به ایران را توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام عبدالله باوی در خطبه‌های نماز جمعه آبادان، ضمن دعوت مومنان به رعایت تقوا، ارزش آن را بیش از داشتن علم، ثروت و مقام و شهرت دانست و اظهار کرد: آن چیزی که نزد خداوند متعال معیار واقعی شناخته می‌شود تقوای فرد است نه ثروت و مقام اجتماعی و قبیله و عشیره و داشته‌های دنیوی که فانی هستند.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش روی به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و افزود: این هفته مبارک را که به دو تعبیر اهل تشیع و اهل سنت روایت شده است.

امام جمعه موقت آبادان تصریح کرد: در عصر اخیر و در قرن حاضر، اسلام دین منطق و حکمت است و تمام علما و ائمه اطهار (ع) بر وحدت مسلمین توصیه کرده‌ و از مسلمانان خواسته شده که در هیچ یک از موارد حوادث یکدیگر را تنها نگذارند.

وی ادامه داد: همچنین در سخنان ائمه آورده شده که مسلمانان در سختی‌ها و مشکلات یار هم باشند و در غم شادی با یکدیگر اتفاق کنند و در مراسم تشییع دیگر مسلمین شرکت کنند.

باوی در سخنانی، روز 24 دی ماه را که در آن به فرمان امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران نائل آمدند را اتفاقی مبارک و تاثیرگذار در مسیر انقلاب خواند و ابراز داشت: خداوند وجود این عالم فرزانه را بر این کشور و انقلاب اسلامی ما حفظ کند.

وی عنوان کرد: در هفته جاری سالگرد شهادت یکی از فرزندان برومند این سرزمین است که در راه پیشرفت و اعتلای این مملکت گام برداشت و در راه رسیدن به تکنولوژی کاملا ایرانی و فن آوری هسته‌ای دعوت حق را لبیک گفت و به دست مستکبران و خود خواهان دنیوی به شهادت رسید.

خطیب موقت جمعه آبادان با اشاره به سخنان مقام عظمای ولایت در جمع اهالی شهر قم اظهار کرد: رهبری در این اجتماع پرشور نکات ارزشمندی را ارائه فرمودند که جای تامل و تحقق دارد.

باوی ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنان خود به قیام مردم قم در سال 56 اشاره داشتند و نقش این قیام را در پیروزی انقلاب بی‌بدیل یاد کردند و سه نکته را عامل پیروزی انقلاب اسلامی به دست ملت ایران دانستند.

امام جمعه موقت آبادان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب ایمان مردم، بصیرت و اقتدار ملت ایران را عامل پیروزی انقلاب دانستند و اشاره داشتند که انقلاب‌هایی که در سایر کشور‌ها به ثمر ننشست، موارد ذکر شده را نداشته‌اند.

خطیب موقت جمعه آبادان با اشاره به سفر اخیر نماینده کشور انگلستان به ایران و بازدید وی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای، این عمل را مورد ظن مردم ایران خواند و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید توضیح دهد که چرا کشوری که نام استعمارگر پیر را با خود به یدک می‌کشد و عامل جنایات خاموش است چنین حرکتی انجام داده و در قبال آن نیز سکوت شده است.

باوی ابراز کرد: همین امروز جنایت‌هایی توسط استکبار و در راس آن آمریکا به وقوع می‌پیوندد، رژیم آل سعود دست از اقدامات متوحشانه خود در عراق و سوریه برنمی‌دارد و این مسائل همگی از آتش غرب و آمریکا است.

وی در پایان ضمن یادآوری مسئله آب‌های سطحی شهر آبادان به مسئولان این شهر خاطر نشان کرد: مسئولان تلاش کنند با وجود نیاز به هزینه‌های زیاد برای اجرای طرح‌های شهری، برنامه‌های کوتاه و دراز مدتی را برای حل و دفع مسئله آب‌های سطحی تبیین کرده تا در مواقع نزول برکات الهی و ضمن خوشحالی مردم و کشاورزان مشکلی برای شهروندان رخ ندهد.

انتهای پیام/72013/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول