اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان کشور:

سفر عمره دانشگاهیان باید ارزان باشد

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: سفر عمره باید ارزان باشد تا به دانشجو و دانشگاهیان فشار نیاید.

سفر عمره دانشگاهیان باید ارزان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی پیش از ظهر در دومین همایش عمومی عمره‌گذاران دانشگاهی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: مدیر کاروان و روحانی خوب و برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب از مؤلفه‌های سفر با کیفیت عمره به شمار می‌رود و مهمترین نکته سفر عمره دانشگاهیان این است که این سفر باید با کیفیت باشد.

وی افزود: برای افزایش کیفیت عمره دانشگاهیان از بین 7 هزار روحانی در چرخه عمره مفرده 400 روحانی را برای عمره دانشگاهی انتخاب کردیم که دارای معلومات، اهل کار و با نشاط و حوصله باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد: انتخاب روحانی و مدیر کاروان از کارهای سخت برای ما بود و روحانی که در جمع دانشجویان حضور می‌یابد باید دارای یکسری وی‍ژگی‌ها باشد.

فقیهی بیان داشت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور سه شعار و سیاست جدی را دنبال می‌کند که سفر آسان یکی دیگر از سیاست‌های این ستاد است.

وی گفت: دریافت سهمیه نخستین نکته در سفر آسان است و تلاش ما برای گرفتن سهمیه خارج از نوبت بیش از شش ماه قبل از آغاز سفر حج آغاز می‌شود در حالی که بیش از 8 میلیون نفر از مردم فیش عمره در دست دارند و هنوز فرصت تشرف به سرزمین وحی را پیدا نکرده‌اند.

فقیهی با اشاره به اینکه اعطای وام بخشی از تسهیلات سفر عمره است، ابراز داشت: این بحث را به طور جدی دنبال می کنیم و برخی بانک‌ها حاضر به همکاری هستند، اما ما وام با سود بالا نمی‌خواهیم، بلکه وام باید با سود حداکثر چهار درصد آن هم به عنوان کارمزد باشد.

وی افزود: با بانک ملت صحبت کردیم و هدایایی برای عمره‌گذاران دانشگاهی از طرف این بانک تدارک دیده شده است و تسهیلاتی از بانک ملت گرفتیم که مانند سال‌های قبل در سال جاری محقق می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور ادامه داد: همچنین سفر عمره باید ارزان باشد تا به دانشجو و دانشگاهیان فشار نیاید.

فقیهی از تهیه بسته‌های فرهنگی برای سفر عمره دانشگاهیان خبر داد و خاطر نشان کرد: این بسته‌ها به تدریج برای عمره‌گذاران ارسال می‌شود.

وی گفت: ما در سفر عمره همایشی در بعثه مقام معظم رهبری و زیارت دوره ویژه را داریم که مختص دانشگاهیان است.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول