به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرضا هاشمیفر ظهر امروز در سخنان قبل از خطبههای نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: این میزان رشد رضایتمندی در مقایسه مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش اعتماد مردمی نسبت به نیروی انتظامی و تحقق شعار «شما پلیس ما باشید» است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از ماموریتهای تاثیرگذار در زمینه احساس امنیت، کارآمدی مرکز فوریتهای پلیسی 110 است این مرکز در 9 ماه گذشته پاسخگوی 27 هزار و 600 مورد تماس تلفنی شهروندان بوده است.
به گفته هاشمیفر، این میزان تماس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش نشان میدهد.
وی گفت: میزان تقدیر از عملکرد مردم از پلیس بر اساس آمار به ثبت رسیده در سامانه 197 شهرستان رشد 60 درصدی نسبت به سال گذشته نشان میدهد و در همین مدت انتقادات نیز 45 درصد کاهش نشان میدهد.
فرمانده انتظامی منطقه قروه خاطرنشان کرد: افزایش رضایتمندی و کاهش انتقادات در حالی است که تماس مردمی با سامانه 197 نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.
این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین بخش تقدیر از عملکرد به حوزه وظیفه عمومی اختصاص دارد، تصریح کرد: پلیس راهور و کلانتری در ردههای بعدی تقدیر و تشکر مردمی قرار دارند.
هاشمیفر با بیان اینکه بخش راهنمایی و پاسخگویی به شهروندان سال گذشته فعال نبوده است، اضافه کرد: این بخش در سالجاری توانسته است، راهنمایی لازم را درباره خدمات پلیسی و انتظامی و حوزههای اجتماعی را به شهروندان ارائه دهد.
وی تأکید کرد: شماره تماس 197 در هر ساعت از شبانهروز، صندوق پستی و صندوق انتقادات و پیشنهادات نصب شده در یگانهای انتظامی آماده دریافت نظرات مردم شهرستان است.
وی عنوان کرد: شهروندانی که مایل باشند، میتوانند به صورت حضوری گزارشهای خود را با بازرسی شهرستان واقع در خیابان شریعتی، کوچه شهید آیینی در میان بگذارند.
هاشمیفر با اشاره به سیستم نظارت همگانی، گفت: هر پیامی که دریافت میشود نهایتاً تا 24 ساعت مورد بررسی قرار گرفته و به یگانهای مرتبط با پیام انتقال داده میشود.
فرمانده انتظامی منطقه قروه ادامه داد: پیامهای که ماهیت تقدیر، تشکر و انتقاد دارد به مدیران ارشد استان ارسال و پیامهای که حاوی مضامین شکایتی هستند به بازرسیهای مربوط ارسال میگردد تا در حداقل زمان ممکن به مشکلات مردم رسیدگی شود.
وی با اشاره به دستهبندی پیامها گفت: پیامها به 3 دسته آنی، فوری و عادی تقسیم میشود که پیامهای آنی از چند ساعت تا حداکثر 7 روز پیامهای فوری نهایتاً تا 20 روز و پیامهای عادی نهایتاً تا 30 روز مورد مورد بررسی قرار میگیرند.
هاشمیفر ادامه داد: جذب مشارکت مردمی ایجاد اعتماد عمومی و بسترسازی برای تصمیمگیری مناسب مسئولان از مهمترین اهداف پلیس نظارت همگانی است.
فرمانده انتظامی منطقه قروه، سامانه 197 را تکیهگاه مطمئن برای مشارکت در تحقق امنیت پایدار دانست و اظهار کرد: افزایش تماس مردم با این سامانه، نشانگر مسئولیتپذیری و اهمیت مردم نسبت به وضعیت امنیت در شهرستان است.
انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004