اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

واکسیناسیون 4 میلیون راس دام در خراسان‌جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 3 میلیون و 850 هزار و 411 دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی واکسینه شدند.

واکسیناسیون 4 میلیون راس دام در خراسان‌جنوبی

محمدعلی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 704 خودرو در پست‌های قرنطینه دامپزشکی خراسان جنوبی کنترل شده‌اند.

وی با بیان این‌که خودروهای حمل فرآورده‌های گوشتی ضدعفونی می‌شوند، ادامه داد: از آغاز امسال تاکنون 6 هزار و 568 خودرو ضدعفونی شده است.

شاربن بیماری مشترک بین انسان و دام

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون 3 میلیون و 850 هزار و 411 دام سبک و سنگین در استان خبر داد و افزود: همچنین 15 هزار و 685 واحد دامی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

رضایی بیماری شاربن را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دانست و گفت: این بیماری یک نوع بیماری عفونی بوده که قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌ است.

وی با بیان این‌که انسان‌ها در تماس با حیوانات آلوده و خوردن گوشت‌های آلوده به این بیماری مبتلا می‌شوند، اذعان داشت: از آغاز امسال تاکنون یک‌میلیون و 124 هزار و 693 راس دام سبک و سنگین در استان بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون 109 هزار دام علیه تب‌برفکی در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تب‌برفکی را یکی از بیماری‌های ویروسی بسیار عفونی دانست و تصریح کرد: این بیماری سبب کاهش تولید دام شده و خسارات‌های اقتصادی را به دنبال دارد.

رضایی متذکر شد: در خراسان جنوبی تعداد 109 هزار و 471 راس دام از آغاز امسال تاکنون بر علیه تب‌برفکی واکسینه شدند.

وی با بیان این‌که بیماری آبله گوسفند و بز نوعی بیماری ویروسی است، یادآور شد: این بیماری سبب کاهش تولید شیر، آسیب به کیفیت پشم، پوست و دیگر تولیدات دام، کاهش وزن دام، هجوم حشرات و حساس شدن دام به عفونت‌های تنفسی می‌شود.

3 هزار قلاده سگ علیه هاری واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌میلیون و 391 هزار و 807 راس دام در استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

رضایی با بیان این‌که هاری یکی از بیماری‌های ویروسی است، خاطرنشان کرد: از آغاز امسال تاکنون 2 هزار و 753 قلاده سگ علیه این بیماری واکسینه شدند.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول