اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی و نظارت استانداری زنجان:

گرانی برخی از کالاها در زنجان غیرقابل توجیه است

مدیرکل بازرسی و نظارت استانداری زنجان انواع گوشت، برنج خارجی وارداتی، لاستیک، تیرآهن، ماکارونی و روغن را از جمله کالاهایی اعلام کرد که در زنجان نسبت به استان‌های همجوار گران‌تر عرضه می‌شود.

گرانی برخی از کالاها در زنجان غیرقابل توجیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم علی‌اکبری عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به نمونه‌گیری و مقایسه قیمت اقلام در زنجان با پنج استان همجوار اظهار داشت: این مقایسه‌ها بیانگر تفاوت قیمت بین برخی اقلام است.

وی ارومیه، تبریز، همدان، قزوین و رشت را شهرهای اعلام کرد که قیمت اقلام در زنجان و آنها مقایسه و تفاوت‌ها آنها استخراج شده است.

مدیرکل بازرسی و نظارت استانداری زنجان از مقایسه قیمت بین 50 قلم کالا در زنجان و پنج مرکز استان همجوار خبر داد.

وی با بیان اینکه قیمت 13 قلم کالا از مجموع 50 قلم در زنجان بالاتر از ارومیه بوده است، ادامه داد: چندین کالا هم در زنجان گران‌تر از ارومیه بوده است.

این مسئول به گران بودن 11 قلم کالا در زنجان در مقایسه با تبریز اشاره کرد و گفت: 15 قلم کالا در این شهر ارزان تر از زنجان بوده و قیمت هفت قلم هم تفاوتی در دو شهر نداشته است.

علی‌اکبری از گرانی 19 قلم کالا در زنجان نسبت به همدان خبر داد و ابراز داشت: قیمت 20 قلم کالا در زنجان ارزان‌تر از این شهر است و قیمت شش قلم کالا هم تفاوتی در این دو شهر نمی‌کند.

وی به بالا بودن نرخ 15 قلم کالا در زنجان نسبت به رشت اشاره و تصریح کرد: 21 قلم کالا در زنجان ارزان‌تر از رشت است و هفت قلم کالا هم تفاوت قیمتی در دو شهر ندارند.

مدیرکل بازرسی و نظارت استانداری زنجان با بیان اینکه در مقایسه انجام شده بین قیمت عرضه شده کالاها در قزوین و زنجان مشخص شد که 18 قلم از آنها ارزان‌تر از زنجان ارائه می‌شود، ادامه داد: 15 قلم کالا در قزوین گران‌تر از زنجان است و هفت قلم هم تفاوتی نمی‌کند.

این مسئول انواع گوشت، انواع برنج خارجی وارداتی، گوجه‌فرنگی، رب، انواع لاستیک، انواع تیرآهن، خرما، ماکارونی، روغن و قند را از جمله کالاهایی اعلام کرد که در زنجان نسبت به استان‌های همجوار گران‌تر عرضه می‌شود.

در این جلسه عنوان شد که گرانی برخی از این کالاها با توجه به منبع تهیه آن که دولتی است، توجیهی ندارد.

دیگر نکته قابل توجه ارائه شده در مورد گرانی برخی از اقلام این بود که هزینه حمل برخی از این کالاها از جمله تیرآهن و لاستیک به شهرهایی مانند ارومیه و تبریز بالاتر از زنجان است ولی چرا این اقلام در زنجان گران‌تر از این شهرها عرضه می‌شود؟

در این جلسه استاندار پس از شنیدن سخنان مدیرکل آمار و اطلاعات استان زنجان در مورد کاهش نرخ تورم خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: که نمونه‌گیری و مقایسه قیمت کالاها در آبان ماه انجام شده و شاید یک نمونه‌گیری دیگر آمار جدیدی را نشان دهد.

انتهای پیام/73004/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول