اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

عدم وجود بنکداران توانمند از دلایل گرانی کالا در زنجان است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عدم وجود بنکداران توانمند و متنوع عرضه کالا و همچنین عدم وجود واحدهای تولیدی توانمند را از جمله دلایل گرانی برخی کالاها در استان زنجان اعلام کرد.

عدم وجود بنکداران توانمند از دلایل گرانی کالا در زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هادی تقی‌لو بعدازظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با ارائه گزارشی از نوسانات قیمتی 44 قلم کالا در بازار استان اظهار داشت: در بین این اقلام قیمت شش قلم کالا افزایش یافته است.

وی به کاهش قیمت 13 قلم کالا در چند وقت اخیر اشاره و اضافه کرد: این کاهش در کالاهایی مانند حبوبات است که فصل برداشت آن بوده و آرامشی را در بازار ایجاد کرده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان دلیل کاهش برخی از اقلام مانند آهن‌آلات را هم بررسی کرد و گفت: کاهش قیمت‌های جهانی این اقلام هم در کاهش قیمت این کالا‌ها نقش داشته است.

این مسئول به گزارش‌های موجود در مورد گران بودن برخی اقلام در استان زنجان در مقایسه با استان‌ها همجوار اشاره و تصریح کرد: دلایل این گرانی توسط کارشناسان بررسی و ارزیابی شده است.

تقی‌لو کیف و کفش و میوه و تره بار را از جمله اقلامی اعلام کرد که قیمت آنها در سطح استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها از جمله استان‌های همجوار بالاتر است.

وی عدم وجود بنکداران توانمند و متنوع عرضه کالا را از جمله دلایل گرانی برخی کالاها در استان زنجان دانست و ادامه داد: عدم وجود واحدهای تولیدی توانمند از دیگر دلایل این گرانی محسوب می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خرید غیر نقدی و مدت‌دار کالاها که موجب خواب سرمایه می‌شود را از دیگر دلایل بالا بودن قیمت برخی اقلام در بازار استان زنجان اعلام کرد.

این مسئول به عدم وجود واحدهای بزرگ عرضه کالا اشاره کرد و ابراز داشت: عدم وجود این واحدها برخی از امتیازات موجود در آنها را برای مصرف‌کننده از بین می‌برد که عرضه کالا با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار یکی از این امتیازات محسوب می‌شود.

تقی‌لو عدم تمایل واحدهای خرده‌فروشی برای تامین کالاهای مورد نیاز خود از واحدهای تولیدی داخل استان را یکی دیگر از دلایل گرانی برخی اقلام در استان زنجان عنوان و خاطرنشان کرد: نظارت ضعیف به دلیل عدم امکان کنترل از دیگر دلیل این گرانی است.

وی به اجاره بالا در واحدهای صنفی استان اشاره و یادآور شد: بالا بودن اجاره بها نقش مهمی در گرانی ایفا می‌کند هر چند طبق قانون این مبلغ نباید در سود تاثیر داشته باشد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در بازار میوه و تره‌بار زنجان رقابتی وجود ندارد، افزود: عدم شفافیت بین عرضه و تقاضا از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه و تره‌بار محسوب می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: میوه و تره‌بار زنجان در واقع مدیریت مناسب به لحاظ عرضه‌کننده و متقاضی خرید ندارد.

تقی‌لو در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات نظارتی انجام شده برای کنترل بازار اشاره کرد و گفت: برای کنترل بازار آجیل و شیرینی هم در آستانه سال نو اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به تنوع موجود در بازار شیرینی اضافه کرد: در حال حاضر فقط 18 نوع از این کالا قیمت‌گذاری شده در حالی که بر اساس ارزیابی انجام شده 42 مورد از این اقلام بر اساس سلیقه قیمت‌گذاری و در بازار عرضه می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به ساماندهی نانوایی‌ها با همکاری شرکت غله، صنف مرتبط و فرمانداری‌ها اشاره و تصریح کرد: آنالیز مجد قیمت‌ها به صورت روزانه انجام و توسط کارشناسان رصد می‌شود.

این مسئول گفت: ورود ارگان‌هایی مانند شهرداری برای ایجاد میادین میوه و تره‌بار و همچنین عرضه مستقیم از راهکارهای کنترل قیمت از طریق ایجاد رقابت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول