اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

قیمت برخی اقلام در زنجان بالاتر از استان‌های دیگر است

استاندار زنجان با سئوال‌برانگیز خواندن گرانی برخی اقلام در استان زنجان نسبت به استان‌های دیگر گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به عنوان مرجع قیمت‌گذاری در این مورد وارد و اقداماتی را برای آگاه‌سازی مردم انجام دهد.

قیمت برخی اقلام در زنجان بالاتر از استان‌های دیگر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با ناکافی دانستن گزارش ارائه شده در مورد دلیل گرانی برخی اقلام در استان نسبت به استان‌های دیگر اظهار داشت: مقایسه وضعیت زنجان با استان‌های مشابه به لحاظ وضعیت بنکداری بیانگر بالا بودن قیمت برخی از کالاها است.

وی با غیر قابل توجیه دانستن بالا بودن قیمت برخی از کالاها در زنجان تصریح کرد: قیمت حمل و نقل بار در داخل زنجان یک از این نوع خدمات است که در برخی موارد حتی از تهران هم با آن همه مشکلات ترافیکی گران‌تر است.

استاندار زنجان به گران بودن برخی اقلام خاص مانند روغن و آهن‌آلات در زنجان نسبت به استان‌های مجاور اشاره و اضافه کرد: این موضوع زمانی جالب می‌شود که توجه کنید هزینه حمل و نقل برخی از این اقلام به شهری مانند ارومیه بیشتر از زنجان است و یا اینکه زنجان واحد تولیدی روغن دارد ولی اغلب این استان‌ها آن را ندارند.

این مسئول با سئوال‌برانگیز خواندن گرانی برخی اقلام در استان زنجان نسبت به استان‌های دیگر ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان باید به عنوان مرجع قیمت‌گذاری در این مورد وارد و اقداماتی را برای آگاه‌سازی مردم از قیمت‌ها انجام دهد.

انصاری با مرور راهکارهای موجود برای اطلاع‌رسانی در مورد قیمت اقلام اساسی مورد نیاز مردم ابراز داشت: کمک گرفتن از صدا و سیما و همچنین نصب تابلو در میادین اصلی شهر می‌تواند به این موضوع کمک کند تا شهروندان با داشتن ذهنیت در مورد قیمت‌ها اقدام به خرید بکنند.

وی با بیان اینکه به زودی به شهرداری‌های استان برای ورود به ایجاد بازارهای میوه و تره‌بار ابلاغیه صادر می‌کند، ادامه داد: بر اساس قانون تنها نهادی که می‌تواند در این امور وارد شود، شهرداری‌ها هستند.

استاندار زنجان تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به بحث ایجاد فروشگاه‌های بزرگ را از دیگر راهکارهای کنترل قیمت عنوان و خاطرنشان کرد: کنترل قیمت در این فروشگاه‌ها به دلیل شرایط خاص آنها راحت‌تر انجام می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: کنترل و نظارت بر بازار میوه و تره‌بار می‌تواند از طریق ایجاد میادین میوه و تره‌بار قبل از عید عملیاتی شود.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمونه‌گیری‌های انجام شده در مورد قیمت کالاها در چند استان یادآور شد: این نمونه‌گیری در آبان ماه انجام شده است.

وی بر لزوم تحلیل گزارش‌های موجود در مورد روند کاهش تورم در سطح استان زنجان در پاییز سال‌جاری افزود: نرخ تورم شش ماهه نخست سال در زنجان بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

استاندار زنجان به احتمال تاثیرگذاری روانی بر بازار اشاره کرد و گفت: شاید کاهش نرخ تورم رابطه‌ای با پذیرش بالا بودن قیمت برخی از اقلام در زنجان داشته باشد.

این مسئول با یادآوری کاهش نرخ تورم تصریح کرد: یامان باشد که این کاهش تورم در نرخ اقلام غیر خوراکی بوده و تورم کالاهای خوراکی همچنان 51 درصد است که فشار زیادی را به مردم تحمیل می‌کند.

انصاری بر لزوم انجام اقدامات کنترلی در قیمت کالاها تاکید و اضافه کرد: این کنترل در بخش خدمات هم باید اعمال شود چراکه وضعیت مناسب نیست.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست، ابراز داشت: معنی کاهش نرخ تورم کاهش شدت افزایش قیمت‌ها است.

استاندار زنجان از برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار تا پایان سال خبر داد و گفت: تا پایان سال دو جلسه دیگر برگزار می‌شود تا ضمن مرور اقدامات انجام شده به حفظ قیمت‌ها در راستای کمک به مصرف‌کنندگان اقداماتی انجام شود.

این مسئول در پایان جلسه فوق به خروج دام از استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: آمار روشنی از تعداد خروجی دام‌ها وجود ندارد.

انصاری با اشاره به انحصاری شدن کشتار دام در سطح استان زنجان اذعان داشت: این کار به دلیل ایفای نقش در گران شدن گوشت غلط ارزیابی می‌شود که باید راهکاری برای آن پیدا کرد.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول