اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی قزوین:

توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در زندان‌ها ضروری است

مدیر سازمان همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی قزوین گفت: توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در زندان‌ها ضروری است.

توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در زندان‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا جاتن اظهار کرد: بهترین روش ایجاد اشتغال برای مددجویان و حل مسئله بیکاری آنها، ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی در بین آن‌هاست این مسئله در زندان‌های استان قزوین چاره‌اندیشی شده و اقدامات زیربنایی خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: بیکاری یکی از مهم‌ترین علل اصلی بزهکاری است و آسیب‌ها و ضربات جدی بر پیکره جامعه وارد می‌سازد، باید برای همه افراد به ویژه آسیب‌دیدگان از معضل بیکاری فرهنگ کار و کار آفرینی ایجاد شود.

مدیر سازمان همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: کارآفرینی به افراد می‌آموزند بجای اینکه با صرف زمان‌های طولانی و مشقت‌بار به دنبال کار باشند و از این ناحیه آسیب ببینند، خودشان کسب و کار بیافرینند.

جاتن با اشاره به تأکیدات قرآن کریم بر اهمیت کار و کارآفرینی اضافه کرد: از دیدگاه قرآن کریم، تمام هستی و به ویژه انسان، منابع و ابزارهای تولید و تمام فعالیت‌‏های تولیدی انسان، مخلوق خدا و نشان خداوندی‏‌اند و قرآن، همه آنها را آثار رحمت و فضل خدا می‏‌داند و کارآفرینان نیز تجلی‏گاه این ویژگی خدایند و هر روز، او دست‏اندرکار و نو آفرین است.

وی ضرورت آموختن کار، سستی‌گریزی، صداقت حرفه‌‏ای، پشت‏کار و خلاقیت‏ را در شکوفا کردن استعدادهای نهانی افراد ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی با همکاری زندان‌های استان در تلاش است با برگزاری پودمان‌های آموزش ویژه مددجویان در این راستا گام بردارد.

مدیر سازمان همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی قزوین ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری‌های دو نهاد بتوانیم با ارائه آموزش‌های لازم زمینه رشد کسب و کار مددجویان را پس از آزادی فراهم کنیم.

انتهای پیام/2667/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول