اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان مطرح کرد

نهادینه کردن کارآفرینی محور توسعه پایدار

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: برای اینکه کشور در مدار توسعه قرار گیرد، کارآفرینی باید در تمام بخش‌های جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

نهادینه کردن کارآفرینی محور توسعه پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان اصفهان، محسن رنانی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در کمیته حمایت و توسعه کارآفرینی و مدیریت استراتژیک اتاق اصفهان، توسعه را توانایی تولید، انباشت و حفاظت از کارآفرینی تعریف کرد و اظهار کرد: جامعه‌ای که بتواند کارآفرین تولید کند می‌تواند فرآیند توسعه را هم در خود ایجاد کند.

وی توسعه را دارای دو تعریف مادی و فرهنگی برشمرد و ادامه داد: تحقق کارآفرینی در جامعه هم وجه مادی و هم فرهنگی توسعه را در جامعه شکل می‌دهد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: جوامعی می‌توانند توسعه پیدا کنند که بذر کارآفرینی در مدارس آن کاشته شده باشد و سیستم آموزش و پرورش آن به جای صادرکننده مدرک، تولیدکننده کارآفرین باشد.

وی معنای کارآفرین یا فن‌آفرین را مربوط به افرادی دانست که در مرز تکنولوژی نشستند و خط شکن می‌کنند و تولیدات جدید خود را به بازار جهانی عرضه می‌کنند.

این محقق کارآفرینی را فرایند بلندمدت و طولانی خواند و گفت: کارآفرین باید صبور باشد و بر روی فعالیت خود سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهد.

رنانی کارآفرینی را مخصوص حوزه اقتصاد ندانست و تصریح کرد: در بخش‌هایی مانند فرهنگ و سیاست می‌توان کارآفرینی کرد زیرا خلق مستمر ایده، مفهوم‌سازی جدید و تئوری‌پردازی و بست دانش عمومی از مصادیق کارآفرینی در سایر حوزه‌ها می‌تواند باشد.

وی یکی از معیارهای بررسی اقتصاد پایدار یک کشور را در تعداد بنگاه‌های اقتصادی بلندمدت برشمرد و گفت: بنگاه بلندمدت بنگاهی است که طول عمر آن از طول عمر موسسین بیشتر باشد.

استاد دانشگاه اصفهان مطرح کرد: بنگاه بلندمدت به دلیل کارآفرینی متعدد توانسته در طول دوران فعالیت خود همواره سهم خود را در بازار حفظ کند.

وی تعداد بنگاه‌های بلندمدت ژاپن را بیش از 100 هزار عدد عنوان کرد و گفت: این بنگاه‌ها بیش از طول عمر موسسان فعالیت کرده‌اند و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رنانی کارآفرین را فن‌آور تعریف کرد و خاطرنشان کرد: افرادی که با خلاقیت و پشتکار خود کالای یا تکنولوژی جدیدی خلق می‌کنند کارآفرین یا فن‌آفرین می‌گویند.

وی تصریح کرد: در یک اقتصاد قسمتی از فعالان اقتصادی باید کارآفرین باشند و بخش دیگر نیز منتظر استفاده از فرصت‌های ایجاد شده توسط کارآفرینان هستند.

این استاد در ادامه سخنان خود به تعریف مدیران پخته‌خوار یا آماده‌خوار اشاره کرد و افزود: نسلی که در حال شکل گرفتن در ژاپن  است حاضر به تلاش‌های مضاعف نیست و خواستار استفاده از دسترنج افراد کارآفرین و خلاق است.

وی گفت: نسل جدید ژاپنی‌ها به سمت پخته‌خواری می‌روند و یکی از مشکلات ژاپن امروز این موضوع است این در حالی است نسل بعد از جنگ جهانی دوم تلاش بسیاری برای توسعه کشور کرد.

انتهای پیام/63001/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول