اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان

استفاده از تجربه کارآفرینان عامل مهم در توسعه کارآفرینی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یکی از راه‌های توسعه کارآفرینی در کنار هم گذاشتن تجربه کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان رشته کارآفرینی در دانشگاه است.

استفاده از تجربه کارآفرینان عامل مهم در توسعه کارآفرینی

احمدرضا پرنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی باید الگوهای کارآفرینی را در استان شناسایی و به جامعه معرفی کنیم، اظهار کرد: در ابتدای سال 92 سایتی برای ثبت‌نام کارآفرینان برتر استان راه‌اندازی کردیم که یک هزار و 796 کارآفرین در این سایت ثبت‌نام کردند.

وی افزود: هدف برای شناسایی کارآفرینی فرهنگ‌سازی و شناسایی کارآفرینان، ارزش نهادن به فکر و ایده، توجه به کارآفرینی به عنوان یک عمل ارزشمند، هویت بخشیدن به کارآفرینی به عنوان نماد ملی کشور، تشویق جوانان به خلاقیت از طریق ایده سازی و ایده پردازی و تبیین جایگاه کارآفرینان به عنوان یک فرد ارزشمند است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: پس از ثبت‌نام کارآفرینان بر اساس نظر کمیته داوران که از سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تشکیل شده است طرح‌های کارآفرینان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این بررسی‌ها بر اساس شاخص‌های نوآوری، تعداد اختراعات، کیفیت کار، آینده‌نگری، بهره‌وری و توسعه منابع انسانی و منطقه جغرافیایی طرح انجام شده است.

پرنده افزود: پس از بررسی‌های انجام‌شده این کمیته 34 نفر از برترین‌های کارآفرینی استان را که از اکثر شهرستان‌های استان در 3 قسمت صنعت، کشاورزی و خدمات انتخاب و 5نفر از این کارآفرینان به وزارت کار معرفی شدند، وزارت کار از 31 استان کشور 15 استان انتخاب شدند که از هر استان تنها یک نفر به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند که جواد کارگر نژاد به عنوان کارآفرین برتر استان اصفهان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این کارآفرین از سن نوجوانی شروع به کارکرده و اولین واحد اشتغالی خود را راه‌اندازی کرد، تصریح کرد: وی در حال حاضر مجتمع عظیم کشت و صنعت شیر پاستوریزه و صنایع پودری در کاشان را دارد و در کنار آن 18 فعالیت دیگر نیز انجام می‌دهد که عامل اصلی ملی شده این کارآفرین برتر احداث باغ پرندگان در کاشان و مجتمع فرهنگی تفریحی در قمصر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: یکی از راه‌های توسعه کارآفرینی در کنار هم گذاشتن تجربه کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان رشته کارافرینی در دانشگاه است که دانشجویان با استفاده از تجربه کارآفرینان بزرگ می‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند.

وی با بیان اینکه اکثر افرادی که از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند تفکر استخدام دیگران و ایجاد اشتغال را ندارند، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت ترویج ارتباط دانشجویان با کارآفرینان و ایجاد تفکر خود اشتغال و کارآفرینی در آن‌ها باشیم.

پرنده اظهار کرد: کشور ما جوانان توانمندی در این زمینه دارد که البته اشخاصی که وارد حوزه کارآفرینی می‌شوند نیاز به کنترل و پشتیبانی دارند.

انتهای پیام/63029/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول