اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

روحیه کارآفرینی باید در دانشجویان نهادینه شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بیشتر دانشجویان کشور ما تفکر استخدام شدن را در ذهن دارند و کمتر به سمت و سوی استخدام دیگران برای خود می‌روند که این از مشکلات اساسی جامعه امروز ما است.

روحیه کارآفرینی باید در دانشجویان نهادینه شود

احمدرضا پرنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه موضوع کارآفرینی تنها چند سال است که در کشور مورد بحث است، اظهار کرد: در گذشته کمتر به موضوع کارآفرینی رسیدگی می‌شد و تنها چند سالی است که به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: هنگامی که به بررسی محیط‌های دانشگاهی خود می‌پردازیم شاهد این موضوع هستیم که بیشتر دانشجویان تفکر استخدام شدن را در ذهن دارند و کمتر به سمت و سوی استخدام دیگران برای خود می‌روند که این از مشکلات اساسی جامعه امروز ما است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در واقع در کشور ما به مهارت‌های کارآفرینی، خوداشتغالی و تفکر استخدام دیگران کمتر پرداخته شده و در این راستا با اجرای اردوی کارآفرینی سعی در برقراری ارتباطی میان دانش‌آموزان و دانشجویان با کارآفرینان داریم تا بتوانیم جرقه تفکر خویش‌فرمایی و خلاقیت را در آنها بزنیم.

وی اضافه کرد: با برقراری ارتباط میان کارآفرینان و دانشجویان از واحدهای مختلف، در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بازدید با رویکرد آشنایی با نحوه کارآفرینی و روحیات لازم برای بروز خلاقیت و خودباوری، انجام شد.

پرنده با بیان اینکه تردیدی در تاثیر مثبت این اقدام در بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌های افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: از طرفی تردیدی نداریم که کسب چنین دانشی و توانمندی‌ها در آینده با توجه به استعدادهای خدادادی خود افراد می‌توانند آنها را شکوفا کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال در سطح استان خوب بوده و طی اقدام کوچکی و طبق آمار شهرستان اصفهان 2 هزار نفر از دانش‌آموزان تاکنون از این واحدها بازدید کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: اگر بتوانیم ارتباط این چرخه را فراهم کنیم عمل بسیار مهم و مفیدی در جهت کارآفرینی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/63029/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول