اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم صورت می‌گیرد

برگزاری همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم، از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.

برگزاری همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس در قم، سیدرضا دهناد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت‌های استان در افزایش شاخص‌های اقتصادی گفت: کاهش نرخ بیکاری به 7.6 درصد، کسب رتبه نخست کشوری در افزایش منابع بانکی و کمتر بودن نرخ تورم استان قم نسبت به سایر استان‌ها از موفقیت‌های اقتصادی قم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متغیرهای کلان اقتصادی از رشد اقتصادی استان قم خبر می‌دهد، افزود: در چهار سال اخیر این استان در زمینه توسعه مراکز آموزشی و دانشگاهی فعالیت خوبی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم عنوان کرد: در حال حاضر آمار دانشجویان استان قم 69 هزار و 899 نفر است که در تاریخ این استان بی‌سابقه بوده است.

دهناد با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان ورودی استان قم 27 هزار نفر و تعداد فارغ التحصیلان 14 هزار و 486 نفر است، گفت: تعداد دانشجویان فارغ التحصیلان در مقطع کاردانی 13 هزار و 514 نفر، کارشناسی 38 هزار و 271 نفر، کارشناسی ارشد هشت هزار و 719 نفر و دکترای تخصصی هزار و 483 نفر هستند.

وی با بیان اینکه 40 درصد فار‌غ‌التحصیلان دانشگاهی از رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و ... بوده و 60 درصد باقیمانده مربوط به علوم انسانی هستند، اظهار کرد: استان قم با پدیده‌ای به نام افزایش خروجی دانشگاه و فارغ‌التحصیلان مواجه است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به شمار بالای تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در تمام کشور گفت: این موضوع در استان قم شتاب بیشتری دارد.

دهناد با بیان اینکه در استان قم کمبود نیروی کار ساده وجود دارد، گفت: این موضوع در حالی مشاهده می‌شود که در نقطه مقابل افراد جویای کار زیاد بوده و دلیل این پدیده افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف توسعه اقتصادی قم، توسعه صنایع با تکنولوژی پیشرفته است تا فارغ‌التحصیلان را جذب و شناسایی کرده و فرصت‌سرمایه‌گذاری بیشتری به این قشر از جامعه داده شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به همایش بین‌المللی «فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری» اظهار کرد: فناوری اطلاعات می‌تواند فرصت‌های زیادی برای فارغ‌التحصیلان جویای کار ایجاد کند.

دهناد در ادامه به اشاره به ضریب بالای باسوادی و وجود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در استان قم گفت: همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری با هدف معرفی پروژه‌های قابل اجرا به سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در استان برگزار می‌شود. وی افزود: از دیگر اهداف همایش افزایش فرهنگ عمومی، آشنایی مردم با مفاهیم اقتصادی و ... است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به بین‌المللی بودن این همایش گفت: امید است از رهگذر این همایش سطح رفاه عمومی مردم را بالا ببریم.

دهناد گفت: در استان قم برای داشتن شهر الکترونیک، سرمایه‌گذاری و زیر ساخت‌های لازم ایجاد شده است، اما نتوانستیم این سطح از ظرفیت را به خدمات تبدیل کنیم که امیدواریم با برگزاری این همایش و جذب سرمایه‌گذاری مناسب به این هدف برسیم.

انتهای پیام/2258/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول