اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین:

100 درصد اعتبارات سال آینده در قزوین تخصیص می‌یابد

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 93 را بدون کسری بسته‌اند پیش‌بینی می‌کنیم که 100 درصد اعتبارات سال آینده در استان تخصیص پیدا کند.

100 درصد اعتبارات سال آینده در قزوین تخصیص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل یاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجموع اعتبارات استان قزوین در سال جاری 163 میلیارد تومان است که از این میزان 85 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و 76 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای است.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در سال جاری نسبت به عملکرد سال 92 سه برابر شده اما نسبت به بودجه مصوب متناسب با کل کشور کاهش داشته است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین با اشاره به میزان اعتبارات هزینه‌ای استان عنوان کرد: با توجه به اینکه قسمتی از هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی استان و ملی در اعتبارات هزینه‌‌ای لحاظ شده است، در پرداخت حقوق کارکنان دولت مشکلی وجود ندارد.

یاری تصریح کرد: میانگین تخصیص سال جاری 27 درصد بود اما بر اساس اینکه لایحه بودجه سال 93 را بدون کسری بسته‌اند پیش‌بینی می‌کنیم که 100 درصد اعتبارات سال آینده در استان قزوین تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به در اولویت قرار گرفتن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیان کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد زیرا این روند در تحقق هدفمندی اعتبارات استان قزوین و جلوگیری از اتلاف منابع در سطح این استان تأثیر زیادی دارد.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین با روند کنونی از شروع پروژه‌های غیرضروری این استان نیز جلوگیری می‌شود.

یاری با بیان اینکه جایگاه بودجه استان قزوین در ردیف‌های 25 تا 28 کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: این جایگاه متأثر از 150 شاخص کشوری از جمله جمعیت و مساحت است که با توجه به بهره‌مندی این استان از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی در زمره استان‌های برخوردار هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توزیع عادلانه اعتبارات سال آینده بین دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها روند توسعه استان قزوین همچنان تداوم یابد.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول