اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان عنوان کرد

جذب 300 میلیارد تومان اعتبارات در حوزه کشاورزی کردستان

مدیرکل امور اقتصادی کردستان گفت: طی دو سال گذشته 300 میلیارد تومان اعتبار در راستای توسعه صنعت کشاورزی استان جذب شده است.

جذب 300 میلیارد تومان اعتبارات در حوزه کشاورزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نیاز یعقوبی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه کارآفرینی استان کردستان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات کمیته امداد کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان دارای بسترها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در راستای اشتغالزایی است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به ظرفیت‌های استان به ویژه در زمینه کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها بیان کرد: از محل ذخایر ارزی اعتبارات بسیار خوبی را جذب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی سال 90 و 91 موفق به جذب بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار در راستای توسعه طرح‌های کشاورزی شدیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان به اقدامات انجام شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت در بحث اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: موفقیت‌ نسبی در این بخش به دلیل عدم همکاری خوب بانک‌ها بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: استفاده از بازار عراق به عنوان یک ظرفیت بسیار مطلوب در حوزه کاریابی با وجود مرزهای رسمی و بازارچه‌ها و حجم بالای تجارت مرزی به نتایج مثبت دست پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه مبادلات تجاری از طریق با اقلیم عراق جزو استان‌های برتر کشور است، تصریح کرد: سالانه بیش از 5 میلیارد دلار مبادلات تجاری از طریق مرزهای استان انجام می‌شود.

یعقوبی از انعقاد 5 تفاهمنامه در طول 10 سال اخیر در حوزه‌های مختلف با اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: این تفاهمنامه‌ها در حوزه‌های توریسم‌درمانی، علوم پزشکی، گردشگری و غیره منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کاریابی‌ها و صدور خدمات مهندسی یکی از ایرادات، بیمه کارگران بود که با بررسی‌های انجام شده این مشکل برطرف شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: در راستای توسعه کاریابی خصوصی هماهنگی‌های لازم با کنسول‌گری صورت گرفته و در حال حاضر آمادگی راه‌اندازی شرکت‌های کاریابی در اقلیم عراق وجود دارد.

وی افزود: شرکت‌های کاریابی توانمند می‌توانند شعبه شرکت خود را در اقلیم عراق ثبت و بر اساس قوانین و مقررات در بحث جذب نیروی کار با توجه به ظرفیت‌های موجود در آنجا فعالیت کنند.

یعقوبی به منظور تدوین و اجرای یک سری اسناد بالادستی در استان در راستای تحقق بیش از پیش اهداف در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: سند توسعه اشتغال و سند آموزش استان بر اساس ظرفیت و توانمندی‌های موجود در شهرستان‌های مختلف تدوین شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها بر اساس این اسناد زمینه را برای تحقق اهداف در استان فراهم می‌کند و مانع از هدررفت هزینه‌ها و وقت در حوزه‌های که منتج به نتیجه مثبت می‌شوند، خواهد شد.

یعقوبی از کمیته امداد کردستان به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق در حوزه اشتغالزایی نام برد و افزود: کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی نیز از چارچوب شعارگرایی به عمل‌گرایی تبدیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: این نهاد طی چند سال اخیر در زمینه اشتغال‌زایی و ایجاد شغل‌های پایدار و مولد بسیار موفق عمل کرده تا جایی که ضمن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش خود زمینه اشتغال را برای بخشی از افراد جامعه نیز فراهم کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کمیته امداد استان وجود دارد این انتظار را داریم در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود اشتغال‌زایی در بازار اقلیم عراق نیز ورود پیدا کند.

انتهای پیام/79002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول