اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

یک چهارم اعتبارات عمرانی کرمان محقق شده است

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: حدود یک چهارم از مجموع اعتبارات عمرانی استان کرمان در سال 92 محقق شده است.

یک چهارم اعتبارات عمرانی کرمان محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار داشت: در بودجه عمرانی و تملک دارایی استان کرمان در سال 92 حدود 500 میلیارد تومان مصوب داشتیم و رقمی که تاکنون به استان کرمان رسیده برابر با 116 میلیارد تومان است.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم بودجه عمرانی و تملک دارایی استان کرمان را بر اعتبارات استانی تقسیم کنیم، اعتبار مربوط به الزامات، ماده 180 و مصوبات خاص برابر با 277 میلیارد تومان بوده که 16.1 درصد آن اختصاص یافته که معادل 46 میلیارد تومان است.

معاون‌ برنامه‌ریزی استاندار کرمان بیان کرد: 39.9 درصد از 104.9 میلیارد تومان اعتبارات 2 درصد نفت و گاز هم به استان کرمان اختصاص یافته و در اعتبارات ملی استانی شده در مجموع 17.9 میلیارد تومان اعتبار محقق شده است.

تکلوزاده افزود: اعتبارات متفرقه‌ای هم در سال جاری برای استان کرمان داشتیم از جمله اعتبارات مقام معظم رهبری که 1.5 میلیارد تومان برای بیمارستان منوجان بوده و به طور کامل اختصاص یافته است و همچنین ماده 10 و 12 برای آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در بخش عمرانی 3/3 میلیارد تومان بوده که به صورت کامل وصول شده است.

وی با بیان اینکه از محل ماده 12 هم اعتباراتی برای استان کرمان طی سال جاری داشتیم، گفت: این اعتبار برای بحران و خسارت سیل و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش عمرانی بوده که تاکنون حدود 50 درصد این اعتبار اختصاص یافته است.

این مسئول از اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبار از محل جرایم راهور طی روزهای گذشته خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اختصاص داده می‌شود.

تکلوزاده با اشاره به اینکه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان روز جاری به دو مصوبه نیاز داریم، ابراز داشت: یکی از این مصوبات برای حوزه‌های علمیه است، زیرا در حالی سال به پایان می‌رسد که برای جذب اعتبار این حوزه‌ها هنوز مراجعه‌ای صورت نگرفته تا موافقت‌نامه مبادله شود و این در حالی است که اعتبار حوزه‌ها به 4 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافت و این اعتبار باید تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: بیش از 5 میلیارد تومان هم برای مساجد استان کرمان در نظر گرفته شده است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان باید مراجعه می‌کرد تا موافقتنامه مبادله شود، اما با تاخیر مراجعه کرده‌اند و این موضوع قابل توجه دستگاه‌های بازرسی باشد که ما پیگیر این قضیه بوده‌ایم.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: در مورد اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان که بیشتر مدیران دنبال این قضیه هستند هم 88.9  میلیارد تومان مصوب داشتیم که 69 میلیارد تومان آن در 9 ماه وصول شده است، اما 8 میلیارد تومان در بند و کسری نهفته داریم.

تکلوزاده با بیان اینکه در سایر هزینه‌ها 98.2 میلیارد تومان مصوب بوده است، عنوان کرد: 69.2 درصد محقق شده و در این زمینه حدود 7 درصد عقب هستیم.

وی افزود: 126 میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان هم وصول شده است و همچنین 10 میلیارد تومان هم اعتبار متفرقه هزینه‌ای به استان کرمان رسیده است.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول