اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

اختصاص تنها 16 درصد از اعتبارات تملک دارایی هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: تنها 16 درصد از اعتبار 280 میلیاردی استان در سال جاری تاکنون اختصاص یافته است.

اختصاص تنها 16 درصد از اعتبارات تملک دارایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر جاسم جادری ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان افزود: در حالی که 70 درصد حجم واردات و صادرات کشور، درآمد 50 هزارمیلیارد ریالی، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، صنایع بزرگ و همچنین بزرگ‌ترین مجتمع بندری کشور را برای این استان داریم اما جیب مردم خالی و از مزایای این همه فرصت و ظرفیت بی‌بهره هستند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در ادامه بیان داشت: علاوه بر این عدم توجه کافی به توسعه نیروی انسانی بومی خصوصا در صنایع غرب استان نیز رنج دیگری است که بر مردم هرمزگان تحمیل است و دولت باید فکری به حال رفع این قبیل تبعیض‌ها و نابرابری‌ها داشته باشد.

جادری در همین راستا یادآور شد: آیا سزاوار است مشکلات زیست محیطی، استفاده از منابع و امکانات استان و محرومیت‌های دیگر را برای مردم هرمزگان داشته باشم اما سود این منابع و ظرفیت‌ها در جایی دیگری صرف شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون از 280 میلیارد تومان فقط 16درصد اعتبارات به استان اختصاص یافته که این امر بر مشکلات افزوده و با این میزان اعتبار نمی‌توان کار چندانی برای رفع مشکلات مردم انجام داد.

استاندار هرمزگان در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دولت گذشته و «ایجاد وابستگی شدید کشور به واردات» اظهار داشت: فقط در بخش گندم واردات هفت میلیون تنی را داریم که نشان می‌دهد سیاست‌های نادرست اقتصاد کشور را تا چه اندازه دچار مشکل کرده است.

وی دولت جدید را بهره‌مند از «مدیران خلاق و کارکشته» دانست اما در عین حال بیان داشت: واقعا با این همه مشکلات نمی‌توان از مدیران دولت تدبیر و امید انتظار داشت در مدت کوتاه بتوانند باری از رنج و مشکلات مردم بردارند.

جادری در پایان توجه به توسعه صادرات خصوصا صادرات غیر نفتی را مورد اشاره قرارداد و گفت: تعادل بین دو مقوله واردات و صادرات باید ایجاد شود و دولت در زمینه رفع موانع صادرات همه اهتمام خود را به کار گرفته است.

انتهای پیام/88007/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول