اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

طرح افزایش سهم استان‌ها از اعتبارات ملی در دستور کار مجلس است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: طرح افزایش سهم استان‌ها از اعتبارات ملی در دستور کار مجلس قرار دارد و در این زمینه پیگیری‌ها به صورت جدی در حال انجام است.

طرح افزایش سهم استان‌ها از اعتبارات ملی در دستور کار مجلس است

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار داشت: در حالی که از منابع عمرانی کشور تنها 14 درصد به استان‌ها اختصاص یافته و مابقی در اختیار دولت است ما در مجلس طرحی را در حال تهیه داریم تا این رقم به نصف افزایش یافته و 50 درصد بودجه عمرانی کشور در اختیار استان‌ها قرار گیرد و مابقی نیز در دست دولت برای پروژه‌های عمرانی بزرگ اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: اگر هزار میلیارد تومان به هر استان منابع تخصیص دهیم استانداران با اختیار تام می‌توانند پروژه‌های عمرانی را با اولویت‌بندی به سرانجام برسانند که انتظار داریم این طرح دو فوریتی در مجلس رأی آورد و شاهد افزایش سهم استان از اعتبارات ملی باشیم.

افضلی‌فرد استفاده از ظرفیت 500 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار بخش خصوصی را ضروری و جدی توصیف کرد و ادامه داد: ما باید این منابع را به سمت تولید هدایت کنیم و با رفع بسیاری از تنگ نظری‌ها سعی کنیم تا این بخش رونق گرفته چرا که چاره‌ای جز رونق تولید و سرمایه‌گذاری آن هم با مشارکت بخش خصوصی برای تقلیل نرخ بیکاری نداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با انتقاد از برخی انحرافات در پرداخت تسهیلات بانکی و استفاده نشدن آن در مسیرهای واقعی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که تسهیلات دریافت کرده اما این تسهیلات را در پروژه‌های پرمنفعت در دوبی و کانادا هزینه می‌کنند در حقیقت به حلقه تولید ضربه وارد کرده که ضروری است از این نور چشمی‌ها حمایت بیش از این صورت نگیرد بلکه تلاش کنیم تا بخش تولید با همت و همکاری تولیدکنندگان واقعی رونقی مضاعف پیدا کند.

وی کاهش قیمت تمام شده محصولات، بالا بردن کیفیت و کمیت تولید، کنترل شاخص‌های مختلف در این حوزه، جلوگیری از واردات بی‌رویه و پایین بودن قیمت تضمینی را از مؤلفه‌های مهم یاد کرد و گفت: ما در این راستا به برخی از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان خودرو هشدار دادیم که اگر رقابت خود را با خارجی‌ها در ارتقای کیفی خودرو افزایش ندهند امکان واردات با تعرفه بسیار کم وجود دارد.

انتهای پیام/62001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول