اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

350 میلیارد ریال سهم اردبیل از اعتبارات خشکسالی

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از اعتبارات خشکسالی امسال 350 میلیارد ریال است.

350 میلیارد ریال سهم اردبیل از اعتبارات خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، علی اسلامی در جلسه بررسی مشکل کمبود آب مناطق عشایر‌نشین شهرستان گرمی اظهار داشت: در صورت تصویب در هیئت دولت و ابلاغ توسط معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور این مبلغ در استان اردبیل هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات با لحاظ کردن میزان محرومیت، جمعیت و شدت خشکسالی و به منظور تامین ماشین‌آلات و آبرسانی سیار در سطح استان اردبیل توزیع و در قالب پروژه‌های مقابله با خشکسالی به دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، امور عشایری و... اختصاص خواهد یافت.

مدیر امور عشایر استان اردبیل نیز در این جلسه از صرف یک هزار و 200 میلیون ریال برای آبرسانی سیار به مناطق عشایر‌نشین استان خبر داد.

معرفت آذری از بازگشایی 200 راه عشایری استان در پی بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: با تلاش پرسنل راهداری این بازگشایی به موقع انجام شده است.

در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز در سخنانی گفت: شهرستان گرمی همچنان در تامین آب روستاها و قشلاقات عشایر‌نشین با مشکلاتی روبرو است که امیدواریم با توجه جدی مسئولان این معضل برطرف شود.

محمود علایی به بحران کمبود منابع آب در بیش از 155 قشلاق و روستا در گرمی اشاره کرد و یادآور شد: به علت خشکسالی و دشواری دسترسی تنها امکان آبرسانی سیار به 30 قشلاق وجود دارد.

انتهای پیام/62001/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول