اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

تکریم بازنشستگان موجب ایجاد انگیزه در دستگاه‌‌های اجرایی می‌شود

استاندار قزوین گفت: تکریم بازنشستگان به عنوان نیروهای انسانی قبلی موجب ایجاد انگیزه و نشاط در نیروهای انسانی فعلی در دستگاه‌های دولتی می‌شود.

تکریم بازنشستگان موجب ایجاد انگیزه در دستگاه‌‌های اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار با بازنشستگان استانداری و فرمانداری‌ها اظهار کرد: سرمایه‌های نیروی انسانی بالاترین سرمایه هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و این امر یک حقیقت مسلمی است و تعارف نیست.

وی افزود: اگر مجموعه‌ای موفق باشد و در گرو مفید بودن تک تک نیروهای انسانی آن سیستم است زیرا این انسان‌ها هستند که مفید یا مؤثر هستند یا خدای ناکرده اثر تخریبی دارند.

استاندار قزوین ادامه داد: ما هر چقدر به نیروی انسانی ارزش بگذاریم در حقیقت شأن و منزلت تشکیلات را بالا می‌بریم ولی متأسفانه در محیط اداری ما این امر هنوز به یک فرهنگ تبدیل نشده است.

روزبه افزود: ما به دنبال انسجام این جمع و ارتباط مستمر با نیروهای پیشکسوت هستیم و باید با کمک هم این کار محقق شود.

این مسئول تصریح کرد: یکی از نمونه‌های بارز احترام به پیشکسوتان در محیط خانوادگی مصداق دارد اگر ما به پدر و مادرمان احترام بگذاریم مطمئناً فرزندان ما نیز همان طور با ما رفتار می‌کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: محیط اداری نیز یک خانواده بزرگ است و تکریم بزرگان و پیشکسوتان نیز در تعالیم و آموزه‌های دینی ما مورد تأکید قرار دارند و پیامبر گرامی اسلام (ص) همه ما را به احترام به بزرگان و محبت به کوچک‌ترها سفارش فرموده‌اند و ما باید دل و عقلمان را به سوی آموزه‌های دینی باز کنیم و همه ما تلاش کنیم که این امر به یک فرهنگ تبدیل شود.

روزبه با تأکید بر اینکه انسان تا زمانی که زنده است باید کار کند، عنوان کرد: در سیستم اداری چیزی به نام بازنشستگی نداریم انسان تا زنده است باید کار کند و اگر انسان خود را از کار بیاندازد هم با آموزه‌های دینی ناسازگار است و هم موجب می‌شود انسان شکننده شود.

این مسئول بر لزوم بهره‌گیری از تجربه‌های ارزشمند پیشکسوتان تأکید کرد.

انتهای پیام/2667/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول