اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

موج بکارگیری بازنشسته‌ها در دولت یازدهم به راه افتاده است

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه‌، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست به‌کارگیری نیروهای بازنشسته در بدنه دولت گفت: اکنون موج به‌کارگیری بازنشسته‌ها در دولت یازدهم به راه افتاده است.

موج بکارگیری بازنشسته‌ها در دولت یازدهم به راه افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی عصر امروز در نشست با فعالان سیاسی خراسان شمالی اظهار کرد: این دولت، دولت پیر سالاری شده است و آن نشاط و تحرک دولت قبلی را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه عدم به‌کارگیری نیروهای بازنشسته در بدنه دولت منع قانونی دارد، گفت: صرفاً در برخی به‌کارگیری‌ها فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران مستثنی شده‌اند.

ثروتی تصریح کرد: خود رئیس جمهور هم بارها به مسئولان تاکید کرده تا از نیروهای بازنشسته استفاده نشود لیکن به این موضوع کمتر توجه می‌شود.

این نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه دولت گذشته قابل انتقاد بود لیکن اقدامات خوبی را انجام داد.

وی با بیان اینکه اکنون مدیران دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته انتقادات فراوانی را مطرح می‌کنند، گفت: این‌گونه انتقادات بدون در نظر گرفتن نقاط قوت و اقدامات شایسته که انجام شده خارج از دایره عدالت است.

ثروتی تصریح کرد: در گزارش 100 روزه رئیس جمهور خیلی انتقادات به عملکرد دولت نهم و دهم انجام شد و لازم بود تا رئیس جمهور به جای تخریب دولت گذشته عملکرد خود را ارائه می‌کرد.

وی با یادآوری اینکه، زمانی که دولت اصلاحات جای خود را به دولت نهم داد در بسیاری از موارد از جمله تأمین اجتماعی بدهکاری فراوانی ایجاد شده بود، اضافه کرد: تخریب عملکرد دولت‌های گذشته شایسته نیست و این برخلاف مشی نظام اسلامی است .

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه‌، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با اشاره به اینکه برای انتخاب استاندار خراسان شمالی کم‌ترین مشورت را وزارت کشور داشته و به لیست ارائه شده از سوی نمایندگان استان بی توجهی شد، گفت: این دولت، دولت اعتدال است و با دولت اصلاح طلبان متفاوت است و انتظار داشتیم که از نیروهای قوی‌تری استفاده می‌شد، با این وجود با انتصاب استاندار بومی تلاش خواهیم کرد تا تعامل داشته و به ایشان کمک کنیم.

وی در عین حال اضافه کرد: آوردن استاندار خراسان شمالی برنامه ریزی شده بود و در واقع پیشنهاد برای تصدی این مسئولیت از سوی نماینده اسفراین پیگیری می‌شد.

این نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضاً در محافل این‌گونه مطرح می‌شود که نمایندگان استان در این زمینه نقش داشتند، تاکید کرد: این طور نیست که ما نمایندگان لیست را امضا کرده باشیم.

وی همچنین نسبت به عدم مشورت برای انتصاب معاونان استاندار و فرمانداران و برخی مدیران کل انتقاد کرد و گفت: بالاخره نمایندگان انتظار دارند که در این زمینه مشورت‌هایی ارائه شده و از نیروهای هر دو طیف در مسئولیت‌ها استفاده شود.

ثروتی تصریح کرد: دولت یازدهم مدعی عدالت و میانه روی است و این برای نمایندگان مردم انتظار ایجاد می‌کند تا از نیروهای هر دو گروه نیز استفاده شود و اگر گفته می‌شد، دولت اصلاحات اصلاً انتظاری نداشتیم.

وی اظهار کرد: ما از استاندار انتظار داریم تا از نیروهای اصولگرا در دستگاه‌های استان استفاده و در عزل و نصب‌ها نیز به این موضوع توجه کند.

ثروتی همچنین از گروه‌ها و احزاب سیاسی اصول‌گرای خراسان شمالی خواست تا برای پست‌های مدیریتی در استان لیست‌هایی به نمایندگان برای پیشنهاد به استاندار ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و همگرایی لازم بین نماینده دیگر حوزه انتخابیه وجود دارد، گفت: ما هیچ مشکلی با نماینده دیگر بجنورد نداریم و حتی ملاقات‌ها، پیگیری‌های وزارتخانه ها، مذاکرات در سطوح مختلف را مشترکا پیش می‌بریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه‌، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور حتم این رویه به نفع مردم و نمایندگان حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/63002/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول