اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن ادبی سخن کاشان انتقاد کرد

کوتاهی رسانه‌ها در معرفی شعر آئینی

مدیر انجمن سخن کاشان از کوتاهی و ارج نگذاشتن رسانه‌ها نسبت به معرفی شعر عاشورایی و فعالان در این عرصه انتقاد کرد.

کوتاهی رسانه‌ها در معرفی شعر آئینی

سید علی‌اصغر صائم‌کاشانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به آغاز فعالیت رسمی انجمن ادبی سخن کاشان از سال 64 اظهار کرد: امروز بعد از 28 سال فعالیت این انجمن در این شهرستان علاوه بر 30 شاعر و 20 شاعره بیش از 50 نفر از ادیبان، خوشنویسان، محققین و موسیقی‌دانان عضو رسمی آن هستند.

وی افزود: انجمن ادبی سخن کاشان، دارای هفت بخش هیئت علمی، تحقیقات و مقالات، هنر و نگارش، تالیفات ادبی، بررسی و تحلیل واژگان بیگانه در زبان فارسی، حافظ‌خوانی و کلاس‌های آموزش صناعات ادبی و نقد شعر است.

مدیر انجمن سخن کاشان یادآور شد: این انجمن از ابتدای فعالیت خود تاکنون علاوه بر تالیفات متعدد، برای اجرای بیش از یکهزار و 500 شب شعر، همایش ادبی و کلاس‌های نقد و بررسی آثار تالیفات شاعران انجمن اقدام کرده است.

این شاعر برجسته کشور، بهار سخن، مینای‌ سخن، خورشید سخن، میلاد سخن‌گذار، میلاد سخن و خورشید علم را از جمله این آثار و تالیفات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: در بسیاری از بزرگداشت‌ها و همایش‌های هنری و ادبی انجمن، تعداد زیادی از شاعران و هنرمندان مشهور معاصر کشور حضور داشته‌اند.

صائم‌کاشانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده این انجمن در زمینه‌های ادبی، علمی، فرهنگی، هنری و به ویژه ادبیات آئینی و عاشورایی و دفاع مقدس اظهار داشت: این انجمن به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران، یکی از فعال‌ترین مجامع ادبی کشور به شمار می‌رود که در تمامی کنگره‌های ملی و استانی درخشیده است.

وی همچنین به برگزاری بیش از 70 عنوان برنامه توسط انجمن ادبی سخن کاشان به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این جلسات هفتگی نقد و بررسی اشعار شاعران جوان و تدریس صناعات شعری نیز از جمله برنامه‌های دائمی و مستمری است که طی 12 ماه سال توسط این انجمن برگزار می‌شود.

این شاعر آئینی کشور رویکرد شاعران جوان و باتجربه انجمن ادبی‌سخن کاشان را بیشتر متمایل به شعرهای آئینی و عاشورایی دانست و گفت: شاعران جوان کاشانی عضو این انجمن از استعدادهای بالقوه‌ای در زمینه سرودن شعر به ویژه شعرهای ‌آئینی و عاشورایی برخوردار هستند که نیازمند توجه بیشتر متولیان به امور فرهنگی است.

وی از کوتاهی و ارج نگذاشتن رسانه‌ها نسبت به معرفی شعر عاشورایی و فعالان در این عرصه انتقاد کرد و یادآور شد: امروز شعر آئینی به ویژه شعر عاشورایی در کاشان بر قله‌سار اعتلا ایستاده است و شاعران عاشورایی این شهرستان به مانند گذشته در عرصه شعر عاشورایی همانند دیگر عرصه‌های شعر و ادب پارسی افتخارآفرین هستند که آثار آنان با آثار دیگر شاعران عاشورایی معاصر برابری می‌کند و حتی برخی از آثار آنان برتری دارد.

مدیر انجمن سخن کاشان در ادامه این شهرستان را مهد علما، ادبا و هنرمندان دانست و خواستار توجه ویژه ستاد نامگذاری شهرستان برای نامگذاری میادین و خیابان‌ها به نام هنرمندان شهرستان شد.

در شهرستان کاشان انجمن‌های ادبی انجمن سخن، انجمن‌های صبا، انجمن کلیم، انجمن جوان، انجمن سهراب سپهری، انجمن سپیده و انجمن ادبی امین فعالیت دارند.

انتهای پیام/2406/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول