اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

28 برگزیده کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه معرفی می‌شود

با برگزاری مراسم اختتامیه، امروز 28 برگزیده ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه معرفی می‌شوند.

28 برگزیده کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه، امسال با حضور 217 شاعر از 26 استان کشور در قروه برگزار شد که امروز و در مراسم پایانی این کنگره، 28 نفر از شعرا و ادبای عاشورا سرای کشور، به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

این کنگره در سال اول به صورت منطقه‌ای و با شرکت هفت استان منطقه غرب کشور، فعالیت خود را آغاز کرد که با توجه به استقبال شعرای سراسر کشور توانست به همایش سراسری ارتقا یابد.

رویکرد دبیرخانه دائمی کنگره شعر عاشورایی مبنی بر نگرش به این کار بزرگ فرهنگی به عنوان یک هیئت حسینی موجب شد تا این همایش به سرعت و در سال چهارم برگزاری خود به کنگره سراسری تبدیل شود.

دبیر کنگره سراسری شعر عاشورایی در حاشیه برگزاری این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این کنگره از سال 86 تاکنون همه ساله در بخش‌های شعر و قطعه ادبی عاشورایی و بخش ویژه شهدای مظلوم کردستان برگزار شده است.

احمد رسولی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره مردم وحدت‌مدار قروه از ترک و کرد و شیعه و سنی با دبیرخانه همراهی داشته‌اند، تصریح کرد: در هفت دوره برگزار شده، یک‌هزار و 471 شاعر از سراسر کشور، 4 هزار و 277 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول این هفت سال 182 شاعر برگزیده و 20 نفر از چهره‌های شاخص شعر آیینی کشور در کنگره حضور یافته‌اند، اظهار داشت: در سال‌جاری 217 شاعر با ارسال 550 اثر، هنر خود را در بیان واقعه عاشورا به داوری گذاشته‌اند.

رسولی اهداف برگزاری این کنگره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین(ع)، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلام، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا و ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر اشعار عاشورایی و مذهبی اعلام کرد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کنگره افزود: کنگره شعر و قطعه ادبی عاشورایی در سه بخش شعر، قطعه ادبی و بخش ویژه شهدای مظلوم کردستان برگزار می‌شود و از آثار ارسالی برگزیده با مضامین اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و شعار حماسه سیاسی و اقتصادی و نیز حماسه عظیم نهم دی به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه محورهای این همایش را زندگی و سیره امام حسین(ع) و یاران وفادارش، صفات و فضایل و دلاوری‌های حضرت امام حسین(ع)، جلوه‌های فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت، نقش امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) به عنوان طلایه‌دار این فریضه، نقش عاشورا در انقلاب اسلامی و تداوم آن و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف و شعار سال برشمرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه سرپرست هیئت داوران این دوره را شاعر پرآوازه کشورمان، استاد علیرضا قروه معرفی کرد و گفت: به اتفاق هیئت داوران از صاحبان 28 اثر برگزیده در کنگره ششم تقدیر خواهد شد.

گفتنی است کنگره ششم شعر عاشورایی امسال با حماسه بزرگ ملت ایران در سال 88، قرین شده است و به همین دلیل امسال حماسه 9 دی یکی از موضوعاتی است که برای این کنگره انتخاب شده است.

بخش حجاب و عفاف نیز دیگر بخش ویژه‌ای است که کنگره ششم به آن اهتمام دارد.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول