اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

شعر عاشورایی عامل هدایت دین و بشریت است

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان گفت: شعر عاشورایی عامل هدایت دین و بشریت است.

شعر عاشورایی عامل هدایت دین و بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنگره سراسری شعر عاشورایی که در مسجد جامع روستای «مالوجه» برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در وادی مدح و مرثیه اهل بیت پیامبر اعظم (ص) وارد شده‌اند، در کلام ائمه معصومین(ع) از آنان به عنوان مایه حمد الهی نام برده شده است.

وی، بهره‌گیری شاعران از احساس زیبای خود برای بروز و ظهور واقعه با عظمت کربلا را ارج نهاد و افزود: شعرای عاشورا سرا باید بر این توفیق بزرگ خود افتخار کنند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، اولین مرثیه‌سرای امام حسین (ع) خود خداست و این عظمت از آنجا نشات می‌گیرد که آن حضرت به همه آزادگان جهان تعلق دارد.

وی افزود: خاندان نبی مکرم اسلام تنها خاندانی است که در قرآن کریم مورد مدح و ثنا قرار گرفته است و کار شاعران دینی نیز در حقیقت، عمل به قرآن و آموزه‌های والای آن است.

حسینی‌شاهرودی دلیل مدح اهل بیت (ع) در قرآن کریم را به واسطه کامل و جامع بودن شخصیت والای آنان دانست و ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) کمال مطلق هستند و انسان نیز همواره به کمال توجه ویژه‌ای داشته است.

وی، یکی دیگر از جنبه‌های ارزشمند کار شعرای دینی را در راستای اجر رسالت نبوی اعلام و ابراز داشت: ضمانت اجرایی مودت اهل بیت که خداوند متعال بر آن تاکید داشته است، عشق و علاقه باطنی به ایشان است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: شعر شاعران دینی نیز از عشق سرچشمه می‌گیرد و به همین دلیل مصداق مودت اهل بیت (ع) است.

حسینی‌شاهرودی افزود: شعری که بتواند با تجسم وقایع عاشورا، اشکی را سرازیر کند، به فرموده امام صادق (ع) بهشت بر او واجب است.

به گفته این مسئول، امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد تا دین اسلام از صراط مستقیم منحرف نشود و امروز نیز هرگاه انحرافی در دین ایجاد شود، همه باید با اقتدا به آن امام همام با جان و دل از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنند.

وی ایستادگی امام حسین (ع) را عامل تغییر مسیر تاریخ برشمرد و افزود: جوشش خون امام حسین(ع) امروز نیز هرگاه که دین خدا به خطر می‌افتد، مسلمانان را به صحنه می‌آورد.

وی در پایان با بیان اینکه منشأ انقلاب اسلامی ما در قرن اخیر نیز از عاشورا بود، خاطرنشان ساخت: در جهان دو قطبی آن زمان که به دنبال حذف خدا از زندگی بشریت بود، این انقلاب اسلامی ایران بود که جریان شرق و غرب را در هم شکست.

انتهای پیام/79009/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول