اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

نظارت بهداشتی بر تولید 139 تن گوشت قرمز در قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 139 هزار و 250 کیلوگرم گوشت قرمز با نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان تولید شده است.

نظارت بهداشتی بر تولید 139 تن گوشت قرمز در قاینات

سیدحبیب حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی از ابتدای دی‌ماه جاری آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی شده 135 هزار راس دام سبک پوشش داده شوند، ادامه داد: حدود 60 درصد از مجموع دام‌های سبک قاینات بر علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون یک‌هزار گاو علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با بیان این‌‌که پیش‌بینی واکسیناسیون 3 هزار و 100 راس گاو مقابل تب برفکی انجام شده است، افزود: از آغاز واکسیناسیون تا پایان آذرماه سال جاری یک‌هزار و 100 گاو واکسینه شده‌اند.

حسینی از وجود 25 هزار راس گوسفند در قاینات خبر داد و گفت: همچنین 4 هزار و 300 راس گاو نیز در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این‌که یک کشتارگاه سنتی در قاینات فعال است، اذعان داشت: این کشتارگاه برای پیشگیری از تب کنگو مجهز به پیش‌سرد شده است.

کشتار 2 هزار راس دام سبک در قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون 2 هزار و 151 راس گوسفند و بز در این کشتارگاه کشتار شده‌اند، یادآور شد: از کشتار این دام‌ها 53 تن گوشت قرمز تولید شده است.

حسینی از کشتار 340 راس گاو، گوساله و شتر در کشتارگاه این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از کشتار دام‌های سنگین 83 تن گوشت قرمز تولید شده است.

وی با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون 30 قطعه شتر مرغ کشتار شده‌ است، متذکر شد: در این مدت 3 تن و 250 کیلوگرم گوشت شتر مرغ در این شهرستان تولید شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با بیان این‌‌که کشتار‌ها تحت نظارت ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی این شهرستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین 280 کیلوگرم گوشت قرمز معدوم شده است.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول