اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و عاشوراپژوه برجسته کشور:

بین‌المللی شدن سوگواره عاشورایی راهی برای ترویج فرهنگ عاشوراست

نویسنده و عاشوراپژوه برجسته کشور گفت: بین‌‌المللی شدن هفتمین سوگواره عاشورایی راهی برای ترویج فرهنگ عاشورا در بین ملل مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان این ملت‌ها است.

بین‌المللی شدن سوگواره عاشورایی راهی برای ترویج فرهنگ عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا سنگری ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین سوگواره عاشورایی که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عدد هفت در میان مجموعه اعداد، خاص بوده و دارای دو معنی همه و همیشه است.

وی افزود: اینکه در سفر حج، حاجیان هفت بار دور خانه خدا می‌چرخند به این معناست که همیشه به خدا توجه دارند و محور، عشق و فکر آنها همیشه خداست.

نویسنده و عاشوراپژوه برجسته کشور اضافه کرد: در نماز هفت عضو خود را به نمایندگی از تمام اعضا روی خاک قرار می‌دهیم و نشان از این دارد که همه اعضا ما برای خداست زیرا مؤمن زمانی به کمال می‌رسد که همه اعضا و جوارح خود را برای خدا دهد.

سنگری ادامه داد: انسان برای رسیدن به ذات اقدس الهی باید به گونه‌ای زندگی کند که تمام وجود و لحظات زندگیش برای خدا باشد و مهر خدا پای تمام افکار و لحظه‌های زندگیش بخورد.

نویسنده و عاشوراپژوه برجسته کشور عنوان کرد: امام حسین (ع) انسان بزرگواری بود که جان خود را در راه خدا نثار کرد و جاودانه شد.

سنگری تصریح کرد: این یک نوع معامله با خداوند متعال است که هر کسی می‌تواند با خدا انجام دهد و خود را برای خدا فدا کند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری هفتمین سوگواره حسینی گفت: امروز در حالی شاهد برگزاری هفتمین سوگواره عاشورایی هستیم که برنامه‌های پیش‌بینی شده این سوگواره نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر است.

نویسنده و عاشوراپژوه برجسته کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم هرچه بیشتر با فرهنگ حسینی آشنا شده و در این راه گام برداریم.

سنگری با اشاره به بین‌المللی شدن سوگواره حسینی بیان کرد: با بین‌المللی شدن سوگواره‌های عاشورایی زمینه آشنایی کودکان و کارشناسان کشورهای دیگر نیز با نهضت حسینی فراهم می‌شود.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان سوگواره عاشورایی در قزوین یادآور شد: بهشت قسمتی دارد که متعلق به کسانی است که به کودکان خدمت کرده و در رشد و بالندگی این قشر اثرگذار هستند.

نویسنده برجسته کشور افزود: بهترین قسمت بهشت نیز کربلاست و شما که برای کودکان کار می‌کنید و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) دارید، قطع یقین این بهشت را خواهید دید.

سنگری ضمن تأکید بر استفاده از ابزارهای گوناگون برای حفظ فرهنگ عاشورا گفت: فرهنگ عاشورا باید با استفاده از ابزار هنر زنده نگه داشته شده و نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان منتقل شود.

گفتنی است در این مراسم نمایش عشق و عطش کار کودکان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ذکر مصائب سالار شهیدان و خاندان مطهرش با جذابیت و حزن و اندوه خاصی برگزار شد.

شایان ذکر است هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی (ع) که با حضور آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان و مهمانان خارجی با عنوان «حماسه در کربلا، حماسه حسینی» در محل کانون قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول