اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد

حیات سیاسی پیامبر اکرم (ص) الگوی برتر جهان اسلام

امام جمعه کوهبنان گفت: حیات سیاسی پیامبر اکرم (ص) الگوی برتر جهان اسلام است.

حیات سیاسی پیامبر اکرم (ص) الگوی برتر جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا عصر امروز در آیین عزاداری نبی مکرم اسلام (ص) در این شهرستان اظهار داشت: گل سرسبد هستی و خلاصه خلقت پیامبر گرامی اسلام (ص) است که با آوردن دین اسلام زمینه هدایت و رستگاری جامعه را رقم زد و مدت 23 سال در سخت‌ترین شرایط از هدایت جامعه دست بر نداشت.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) قبل از مبعوث شدن به نبوت و پیامبری با توجه به خدمات گسترده به جامعه به ویژه اقشار جامعه و مستضعف در شبه جزیره عربستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود، لذا به پاس سابقه درخشان به محمد امین شهرت داشت.

صالح‌نیا بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان رهبر جامعه اسلامی در کنار مردم و همراه اقشار مستضعف جامعه زندگی می‌کرد و در صداقت و راستگویی، زهد و ساده‌زیستی، شجاعت و دلیری، امین بودن، حلم و بردباری زبانزد عام و خاص بود.

وی مبارزه با ظلم، سخاوتمند بودن، بی اعتنایی به دنیا، مهربان بودن، غیرت‌مندی، متبسم بودن، پرهیز از دروغگویی و گشاده‌رویی را از مهم‌ترین ویژگی‌های آن بزرگوار دانست و افزود: نبی مکرم اسلام در تمام دوران زندگی خویش همواره غمخوار و همراه سایر اقشار جامعه بود.

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دوران زندگی خود لحظه‌ای از هدایت و ارشاد مردم دریغ ‏نکرد و به گونه‌ای برخورد کرد که همه مردم حتی دشمنان را به خود جذب و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفت.

صالح‌نیا عنوان کرد: امام حسن (ع) با کینه دشمنان به دست همسر بی‌وفا و بی‌رحم خویش با زهر مسموم و سرانجام در روز 28 صفر سال ‏‏50 هجری به شهادت رسید و مظلومانه و غریبانه در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

وی اذعان داشت: در سیره پیامبر اسلام اخلاق و سیاست دو امر جدایی‌ناپذیر بوده است، سیاست از نظر پیامبر اصولی است که با اصول و مبانی اخلاقی منطبق بوده و ایشان هیچ‌وقت در پیشبرد مقاصد سیاسی آرمان‌های اخلاقی را فدای منافع سیاسی نمی‌کرد و این به خوبی در جنگ‌های پیامبر نمایان بوده است.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: سیره پیامبر در مسائل شخصی عفو و گذشت بود، اما در مسائل منافع عمومی و تعدی به حدود الهی بسیار با صلابت و قاطع بودند، سیاست خارجی ایشان نیز همواره با سعه‌صدر همراه بود.

صالح‌نیا ادامه داد: شرایط سیاسی امام حسن مجتبی (ع) به گونه‌ای بود که ایشان روش سکوت و صلح را پیش گرفته و به شکلی دیگر از اسلام دفاع کردند، ایشان به دلیل نداشتن یاران و فرماندهان همدل با خود توان پیروزی بر معاویه را نداشتند و در این چنین شرایطی جنگ به نفع اسلام نبود.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول